Mazda3 BL (2009-13) Otomatik Şanzıman Hız Kesici Limiti.

Özgür

Geleceğe Cüret Et.
Konum
Mersin
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Sedefli Beyaz-AT
Mazda3 BL Kasa Otomatik Şanzıman Hız Kesici Limiti´nin 185 km. olduğunu teyitlemiş oldum.

Duymuştum bir deneyeyim dedim. 185 km. hıza 5200 devir civarlarında ulaştığımda devir saati 5000´e dönüyor hız da 180 km.´ye düşüyor.

youtubeye eklediğim video.

 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Benim aklıma geldi bu durum ama bire bir deneme fırsatım olmamıştı... Tecrübe paylaşımı için teşekkürler Özgür... Ama; bir iki kez devir kesiciye sokmuşluğum var... :)
 

Özgür

Geleceğe Cüret Et.
Konum
Mersin
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Sedefli Beyaz-AT
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #3
7 Kasım akşamı Adana-Mersin arasında otobanda denedim. son hıza ulaşayım dedim ama ibrenin sonuna ulaşamadım. :)
 

Özgür

Geleceğe Cüret Et.
Konum
Mersin
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Sedefli Beyaz-AT
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #7
Hız kesici olmasa daha gideri var gibi. Yalnız bu hızlar iyi değil aman dikkat.
Bir daha hiç bir zaman görmeyeceğim derecede yüksek hız bu. Denemeye başladığımda yol bomboştu ve de trafiğe yaklaşınca sonlandırdım hızlanmayı.

Sanirim kemerde takili degil
Kemeri takmadan asla yola çıkmam. Hava yastığı uyarı lambası o yanıp sönen, arada bir kafasına göre takılıyor.

Ayrıca CC açık ama pasif dikkatiniz çektiyse. :)
 
Son düzenleme:

kadir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
Bi virayete gore
Dcs off
Vites manuelde iken
Kesici iptal oluyormuş

Deniyen ???
 

Maytalman

Aktif
Konum
Samsun
Araç Markası
Mazda
Araç Renk ve Tip
Titanyum m3
Adam 230 yaptim diyince sen bendeki yanan fitili goreydin hele ;)
Kadir zaten bu motor 180 km ye rahat çıkıyor 2009 touring bk kasa ile benzinde 220 çok rahatça çıkıyordum...Ama otomatik 2007 ile 190 zorla gördük ama makyajsız 2006 comfort otomatikte 220 yi görmüştü benzinle limitör bariz var...180 e kadar kolay tırmanan araba ordan sonrasında tık diye kalıyor :)
 

kadir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
Kadir zaten bu motor 180 km ye rahat çıkıyor 2009 touring bk kasa ile benzinde 220 çok rahatça çıkıyordum...Ama otomatik 2007 ile 190 zorla gördük ama makyajsız 2006 comfort otomatikte 220 yi görmüştü benzinle limitör bariz var...180 e kadar kolay tırmanan araba ordan sonrasında tık diye kalıyor :)
Bk da hiz limitoru yokmuydu? Nasil 220 gordun
 

Maytalman

Aktif
Konum
Samsun
Araç Markası
Mazda
Araç Renk ve Tip
Titanyum m3
Bk da hiz limitoru yokmuydu? Nasil 220 gordun
Ben yaptım kadir manuel olduğu için mi acaba bilmiyorum...
Asıl 2007 makyajlının 2006 kadar son hız yapamamasına kafayı takmıştık meğer limitör varmış çok sonraları öğrendik

Yolların 150-160 üstü için güzel olmaması. :) Ek olarak aynaya bakmayan öküzlerin 90 ile sol şeride dalması, traktörle yandan durmaksızın çıkması, kedi köpek çıkması. vs vs... çok sebep var.
Mutlu bu bahsettiğimiz hızları heryolda denemiyoruz zaten emin ol dümdüz ova bomboş yol kaliteli asfalt hava durgun vs...
 

MutluTEKİR

Aktif
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
Mutlu bu bahsettiğimiz hızları heryolda denemiyoruz zaten emin ol dümdüz ova bomboş yol kaliteli asfalt hava durgun vs...
Valla aracı ilk aldığım zamanlar nazardan mıdırn edir çok tehlike atlattım. Hayvanlar konusunda. Ankara-Kayseri çok yaparım, orası da dümdüz. Dağın başı ovanın başı hiçbir şey olmaz denilen yerde kediye çarptım 120 km hızla. O nedenle mecburen o hızları yapıyorum istemeden de olsa, yol bitmiyor yoksa. Fakat 150-160 ile otobandaki bazı kısımlarda çok fazla yanal kuvvete maruz kalınan yerler mevcutken ben korkarım...
Giderim Almanya'ya güvenli güvenli, öküz sürücülerin olmadığı, hayvanların atlamadığı hız sınırının yasal olarak olmadığı yerlerde basarım. :D
 

Maytalman

Aktif
Konum
Samsun
Araç Markası
Mazda
Araç Renk ve Tip
Titanyum m3
Valla aracı ilk aldığım zamanlar nazardan mıdırn edir çok tehlike atlattım. Hayvanlar konusunda. Ankara-Kayseri çok yaparım, orası da dümdüz. Dağın başı ovanın başı hiçbir şey olmaz denilen yerde kediye çarptım 120 km hızla. O nedenle mecburen o hızları yapıyorum istemeden de olsa, yol bitmiyor yoksa. Fakat 150-160 ile otobandaki bazı kısımlarda çok fazla yanal kuvvete maruz kalınan yerler mevcutken ben korkarım...
Giderim Almanya'ya güvenli güvenli, öküz sürücülerin olmadığı, hayvanların atlamadığı hız sınırının yasal olarak olmadığı yerlerde basarım. :D
Biz gidemiyoruz Almanya ya öküz şoförlerin hayvanların atlayabilceği hız sınırlarının olduğu radarların kurulduğu yollarda basacaz gazlayacaz :) hız yapmayalım arkadaşlar bunlar sadece aracın neler yapabildiğini görmek için yapılmış testler...Gerçekten çok güvenli hissettiğiniz mantıklı yol bulabildiğinizde refleksleriniz kadar hız yapın korka korka hız yaparsanız zaten iş bitmiştir.Cesaretiniz kadar fazlasını denemeyin birde kuralları unutmayın :) tezat cümleler dile geldi ne diyorum ben Mutlu :)
 

MutluTEKİR

Aktif
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
Biz gidemiyoruz Almanya ya öküz şoförlerin hayvanların atlayabilceği hız sınırlarının olduğu radarların kurulduğu yollarda basacaz gazlayacaz :) hız yapmayalım arkadaşlar bunlar sadece aracın neler yapabildiğini görmek için yapılmış testler...Gerçekten çok güvenli hissettiğiniz mantıklı yol bulabildiğinizde refleksleriniz kadar hız yapın korka korka hız yaparsanız zaten iş bitmiştir.Cesaretiniz kadar fazlasını denemeyin birde kuralları unutmayın :) tezat cümleler dile geldi ne diyorum ben Mutlu :)

Yok dediğinde haklısın. Keşke herkes deneyip aracının sınırlarını bilebilse. Virajı şu hızla dönersem savrulur diyebilmeli. Ama malum ülke şartları işte.
O nedenle genelde hızlı gidenlerin peşine takılıp onların yol açmalarını beklerim. :D Minimum risk, minimum stres.
 

Üst Alt