Mazda 3 BL (2009-13) Ön Taraftan Gelen Tıkırtı Sesi Bülteni

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
"Bir tümsekten geçerken ön kaporta ızgarasından gelen takırtı sesi"
Bu sorunla ilgili teknik bülten bulunmaktadır.

İndir
 

ezmocesteri

Seçkin Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
Allah teknik bülteni kullanmak zorunda bırakmasın, amin!
 

ezmocesteri

Seçkin Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
Acaba bu bazen duyduğum ince tiz ses buradan mı geliyor ama kasislerde öyle bir ses yok, aracın hareket etmeden 2000-2200 devirleri arasında da bu sesi duyuyorum çünkü.
 
Reactions: MjR

ezmocesteri

Seçkin Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
altı ay ara san bulamassın bu sesi acaba ne kurcala dur eline emegine saglık kardeşim :)
Valla ustam aynen öyle, Herter serviste ustanın birini 1 saat esir aldım geçenlerde :D aradık durduk beraber bir yeri bulduk hallettik geçti, ama son bir aydır yine bir cızırtı duyuyorum bazen bakalım ne olacak ::)
 

Adem Usta

Mazda Ekinci Özel Servis
Konum
İstanbul
havalar sogudu için plastik aksam genleşmesi bu da ses yapmasına neden oluyor yazın iyi oluyor plastik aksamın yumaşayıp sesi kesmesi kışın oluyor abuk subuk sesler ..
 

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #9
havalar sogudu için plastik aksam genleşmesi bu da ses yapmasına neden oluyor yazın iyi oluyor plastik aksamın yumaşayıp sesi kesmesi kışın oluyor abuk subuk sesler ..
Aynen öyle ustam kışın sertleşen plastiklerden gıcırtı duyabiliriz.
 

Mazdam3

Sessiz
Konum
Muğla
Araç Markası
2005 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Sedef Kırmızı Sedan
Merhaba arkadaşlar aracımın direksiyonunu sağa sola çevirdiğimde çok değil ama hafif hafif kıtır kıtır diye ses geliyor nedendir duruken ve çok yavaş bir şekilde viraj dönerken yapıyor ara ara bilgi alabilirmiyim teşekkürler
 

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #12
Merhaba arkadaşlar aracımın direksiyonunu sağa sola çevirdiğimde çok değil ama hafif hafif kıtır kıtır diye ses geliyor nedendir duruken ve çok yavaş bir şekilde viraj dönerken yapıyor ara ara bilgi alabilirmiyim teşekkürler
Aks kafasında problem var ustaya göstermeniz lazım ;)
 

Mazdam3

Sessiz
Konum
Muğla
Araç Markası
2005 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Sedef Kırmızı Sedan
Tamamdır oğuzhan ben direksiyon kutusu falan mı diye düşünmüştüm
 

ezmocesteri

Seçkin Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
@MjR ben aracın dikiz aynasıyla tavan birleşimine minik operasyon yapmıştım bir dönem olmadı ama çok minik te olsa bir süre sonra ses yine duymuştum, yukarıda Adem ustamın da dediği gibi soğukta trim sesleri biraz daha fazla duyuluyor, bunun kesin çözümü yok gibi görünüyor, eğer siz torpido kapağına baskı yaptığınızda sonuç alıyorsanız oraya yönelin, bu iş deneme yanılma yöntemiyle anca çözülür. Bu arada göğüsü sökmeyle işimiz yok zaten torpido kapağıyla azcık ilgilenin bakalım bir sonuç verecek mi.
 

mturhan

Katılımcı
Konum
Bursa
Araç Markası
2010 Mazda3 İmpressive
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
Merhaba arkadaşlar aracımın direksiyonunu sağa sola çevirdiğimde çok değil ama hafif hafif kıtır kıtır diye ses geliyor nedendir duruken ve çok yavaş bir şekilde viraj dönerken yapıyor ara ara bilgi alabilirmiyim teşekkürler
Amortisör takozu olabilir mi?
 

MjR

Sessiz
Konum
Bursa
Araç Markası
2011 Mazda 3 1.6 D
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan
Merhaba arkadaşlar aracımın direksiyonunu sağa sola çevirdiğimde çok değil ama hafif hafif kıtır kıtır diye ses geliyor nedendir duruken ve çok yavaş bir şekilde viraj dönerken yapıyor ara ara bilgi alabilirmiyim teşekkürler
Benim aks kafası bozulduğunda yolda boşa arttığımda çılgınca kafa sallamaya başlayınca götürmüştüm ustaya. O da direksiyonu tam tur çevirip boş arazide bir kaç manevra yaptı, araba dönerken içerde tıkır tıkır sesler duyuluyordu. Eğer sorun aks kafası ise tavsiyem mutlaka yetkili servisten parça fiyatı alın. Çünkü eğer parçayı sanayide bulamazsanız tornacılar faklı model parçaları üzerinde işlem yaparak montaj deneyecekler. Büyük ihtimalle sorun çıkmayacak bir çözüm ama maliyeti orjinal parça maliyetine yaklaşıyor, gidip orjinali almak daha mantıklı oluyor. Tecrübeyle sabittir :)
 

ozgur35

Aktif
Konum
İzmir
Araç Markası
2011-Mazda 3 İmpresive
Araç Renk ve Tip
Gri-Hb
Direksiyondan ses gelmiyor arkadaslar. Ben de bir ara direksiyon diyordum ama degil sesin kaynagini 3 ay sonra buldum. Ses kilit tasli yollarda arnavut kaldirimli yollarda geliyor. Duz yolda otobanda sehiricinde gelmiyordu. Ses nerden geliyor bl lerde biliyor musun. Gösterge tablosunun sol tarafindaki kaleme benzeyen gösterge isiginin acip kısan trip tusu. Trip tusu sallaniyor gum gum kalın bi ses yapiyor. Tusun etrafina koctastan aldigim siyah yuvarlak minik keceyi soktum, fiyati 5.99 tl. Minik bir parca kestim arasina soktum ses mes kalmadi. Soktugum parcayi görmek imkansiz arada icerde kaliyor. O kece yuvarlak minik 2 cm lik bisey yapiskanli zaten.
O tusu ben cok kullanim sert basiyom gevsemis. Gosterge tablosunu sökmedim gerek yok bi parca kece sokun görunmuyir zaten olay biter


Şu kalme benzeyen trip tusu iste :D Buna yawas basin bnm gibi asilirsaniz ses yapar ilerde
image.jpg


O A sutununda metal sesi de kemer tokasindan geliyor @MutluTEKİR hocam bahsetmisti fotografli söktum baktım gecti. O da ayda bir kere bi metal sesi yapiyor. Araclarimizda 2010 2011 2012 olmasina ragmen trim sesi yok. Diger markalar yıkıliyorrr :D
 
Son düzenleme:

MjR

Sessiz
Konum
Bursa
Araç Markası
2011 Mazda 3 1.6 D
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan
@MjR ben aracın dikiz aynasıyla tavan birleşimine minik operasyon yapmıştım bir dönem olmadı ama çok minik te olsa bir süre sonra ses yine duymuştum, yukarıda Adem ustamın da dediği gibi soğukta trim sesleri biraz daha fazla duyuluyor, bunun kesin çözümü yok gibi görünüyor, eğer siz torpido kapağına baskı yaptığınızda sonuç alıyorsanız oraya yönelin, bu iş deneme yanılma yöntemiyle anca çözülür. Bu arada göğüsü sökmeyle işimiz yok zaten torpido kapağıyla azcık ilgilenin bakalım bir sonuç verecek mi.
Yani kışın daha çok ses geldiği malum ancak bahsettiğimiz 2000 rpm civarında gelen ses her mevsim mevcut. Ayrıca torpido kapağı değil göğsün içinden torpidonun sol üst tarafından geliyor. Elimi torpido içine sokup tavanına baskı yapınca ya da üstten aynı noktaya baskı yapınca kesilen bir ses. Birazdan unutmazsam video çeker yüklerim Adem Usta da buradayken bi görür belki basi bir çözümü vardır.
 

ezmocesteri

Seçkin Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
Bu konu icin bülten yayınladı zaten Mazda, yalnız ses çok yanıltıyor, çok iyi kulak lazım.
 

MjR

Sessiz
Konum
Bursa
Araç Markası
2011 Mazda 3 1.6 D
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan
Bu konu icin bülten yayınladı zaten Mazda, yalnız ses çok yanıltıyor, çok iyi kulak lazım.
Gözümden kaçmadıysa bahsettiğiniz bültende kasis geçişlerinde gelen bir tıkırtıdan bahsediyor. Benim duyduğum ise düz yolda herhangi bir viteste ya da boşta 2bin devir civarında gelen ve net duyulan bir ses. Az önce arabada denedim ama aynı devirde gözlük koyduğumuz bölgeden de benzer bir ses geldi hangine dokunsam diğerinden cızırtı geliyordu. Yolda araba biraz da yüke bindiyse daha rahat duyuluyor. Becerebilirsem yarın otobanda dener kaydeder eklerim buraya da.
 

Üst Alt