Dizel Mazda 3 Chip Tuning

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
52,618
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Fiat Fiorino
Araç Renk ve Tip
Beyaz Gamyonet

Ekli dosyalar

  • 1212 (450 x 253).jpg
    1212 (450 x 253).jpg
    32.6 KB · Görüntüleme: 158

ezmocesteri

__bülent__
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
35,342
Konum
Mudanya
Abi bu konuya eğildim epeydir detaylı yazacağım, sen beni geçip başlığa taşımışsın. Yalnız bu işin en verimli ve sıkıntısız şekli üzerinde duruyorum, yazılım ;-)
 

HakanEMRE

Aktif
Mesajlar
7,455
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
2004 - HONDA ACCORD
Araç Renk ve Tip
FÜME
Yazılım da olsa tasvip edilmiyorki...







-Mobil uygulamadan gönderildi-
 

HakanEMRE

Aktif
Mesajlar
7,455
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
2004 - HONDA ACCORD
Araç Renk ve Tip
FÜME
En basiti; Motora fazla güç urettirilmeye çalışılıyor buda motoru yormaz mı?







-Mobil uygulamadan gönderildi-
 

ezmocesteri

__bülent__
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
35,342
Konum
Mudanya
Ya zaten o motor o gücü üretebilecek kapasitesi var da bir takım normlar geregi dizginlenmişse ;)
 

hus3yn

Katılımcı
Mesajlar
370
Konum
Trabzon
bu işi profesyonelce yapılmalı bence (chip yazılım) performans olarak inanılmaz bi güç artışı olduğunu garanti ederim (özellikle dizel araçlarda) ama sevmediğim tek yönü kara duman atması :-\ 2010 ve üzeri kasa bi aracın arkasından kara kara duman pek hoş olmaz bence :D
 

aytacesen

Katılımcı
Mesajlar
350
Konum
Gaziantep
bu işi profesyonelce yapılmalı bence (chip yazılım) performans olarak inanılmaz bi güç artışı olduğunu garanti ederim (özellikle dizel araçlarda) ama sevmediğim tek yönü kara duman atması :-\ 2010 ve üzeri kasa bi aracın arkasından kara kara duman pek hoş olmaz bence :D
Kara duman olayı Box tuning lerde yaptığını duymuştum hatta görmüştüm(zengin karışımdan ötürü) ancak chip tuning uygulamasında böyle bir sıkıntı olmaması lazım.Box ya da chip farketmez hepsine karşıyım:)
 

hus3yn

Katılımcı
Mesajlar
370
Konum
Trabzon
şahsi fikrim ben olsam böyle bir uygulama yapmam, kara Duman'a gelince bildiğim tanıdıklarımda yaptıranların hepsinde kara duman atıyor özellikle gaza bastığnızda öyle böyle bi duman değil yani :) ve bunlar chip tuning denilen yazılım yapılmış araçlar
 

aytacesen

Katılımcı
Mesajlar
350
Konum
Gaziantep
şahsi fikrim ben olsam böyle bir uygulama yapmam, kara Duman'a gelince bildiğim tanıdıklarımda yaptıranların hepsinde kara duman atıyor özellikle gaza bastığnızda öyle böyle bi duman değil yani :) ve bunlar chip tuning denilen yazılım yapılmış araçlar
Belki profesyonel şekilde yapılmamıştır ama bildiğim kadarıyla boxtuning denilen (beyne müdahale etmeden)uygulama aracın beynine göre hareket ettiğinden çoğu zaman uyum sorunu yaşatıp zengin karışım gönderiyormuş.Uygulama yaptırnların bir kısmı kolay sökülmesinden ötürü boxtuning yöntemini seçiyor.Ayrıca daha ucuz oması lazım:)Uyum sorunu yaşamak istemeyenler chiptuning de karar kılıyor..
 

Mt53

Katılımcı
Mesajlar
511
Konum
Rize-Samsun
İyi geceler arkadaşlar..Yazılımla yapılan tuningin zararı olmaz..çevremde bu işi profesyonellere yaptırmış ve çok memnun olan kişiler tanıyorum..duman konusuna gelince sürekli gaza abanırsanız illa chip e gerek kalmaz duman konusunda..yazılım sadece motorun gerçek kapasitesine ulaşmasını sağlar ve değer de bence birşeylere..benim araca uygun bulursam ben de düşünmüyor değilim.ama atmosferik motorlarda pek verim alınamıyor.
 

ezmocesteri

__bülent__
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
35,342
Konum
Mudanya
Boxtuning le yazılımı öncelikle ayırt etmek lazım, boxtuningde her şeyle karşılaşmanız mümkün, gerek kara duman gerekse başka arıza. Ama chiptuning farklı bir şey direk beyindeki yazılımın değerleri değiştiriliyor ve motor içinde var olan gücü açığa çıkartıyor. Kara duman işi şöyle; eğer yazılımla motorun en sıkıntısız ve normal güç alabileceğiniz kapasitesini aşırı şekilde üst seviyelere çıkarırsanız tabi ki kara duman kaçınılmazdır. Bunu bile bile yapan da var (daha çok model olarak eski aracı olanlar), yeter ki araç uçsun kara duman önemli değil diyenler. Sonuç olarak aracın beynindeki yazılımın değerlerinde makul ölçülerde yükseltilerek yapılan güç artışında hiç bir şey olmaz, sürekli ralli pozisyonunda kullanmazsan tabi. Garantiden normalde çıkar araba, ama bunu servis anlarsa çıkar tabi.
 

Mt53

Katılımcı
Mesajlar
511
Konum
Rize-Samsun
Boxtuning le yazılımı öncelikle ayırt etmek lazım, boxtuningde her şeyle karşılaşmanız mümkün, gerek kara duman gerekse başka arıza. Ama chiptuning farklı bir şey direk beyindeki yazılımın değerleri değiştiriliyor ve motor içinde var olan gücü açığa çıkartıyor. Kara duman işi şöyle; eğer yazılımla motorun en sıkıntısız ve normal güç alabileceğiniz kapasitesini aşırı şekilde üst seviyelere çıkarırsanız tabi ki kara duman kaçınılmazdır. Bunu bile bile yapan da var (daha çok model olarak eski aracı olanlar), yeter ki araç uçsun kara duman önemli değil diyenler. Sonuç olarak aracın beynindeki yazılımın değerlerinde makul ölçülerde yükseltilerek yapılan güç artışında hiç bir şey olmaz, sürekli ralli pozisyonunda kullanmazsan tabi. Garantiden normalde çıkar araba, ama bunu servis anlarsa çıkar tabi.
Anlamazlar çok detaylı bakmadıktan sonra :)
 

onurum41

Katılımcı
Mesajlar
165
Konum
Kocaeli
Ecu Fast diye bir yazılım Firması var bilen varsa yorum alabilirmiyim ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Güven

Katılımcı
Mesajlar
618
Konum
İstanbul
Araç Markası
2020 - Toyota Corolla
Araç Renk ve Tip
Gri - Sedan
Bildiğim kadarı ile birçok firma aynı motoru farklı beygir güçleri ile veriyor. Yani motor aslında dayanıklı.
Fakat sıkıntı diğer donanımlarda başlar. Motor aynı ama diğer kullanılan parçlar genelde düşük beygirlilerde daha alt sınıftır.
Buda aracın yürürünün çabuk yıpranmasına dikkat edilmezsede güvenlik açığına neden olur diye biliyorum.
Genelde taksiciler chip tuning olayını yapıyor İstanbul'da. Zaten dandik albealar ile trafikte uçuyorlar resmen.
Ama araçların her ne kadar kilometresi çok olsada fazla yıl yapmadığı için etkileri çok ölçülmüyormuş.
 

ezmocesteri

__bülent__
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
35,342
Konum
Mudanya
Ecu Fast diye bir yazılım Firması var bilen varsa yorum alabilirmiyim ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Düşünüyorsan böyle bir şey Mehmet Gazihan ile görüşün hocam. Ecu Fast i bilmiyorum ama bu tip çok yer türedi son zamanlarda, yazılım olarak iş yapan ve tabi ki kaliteli iş yapan bir yer olduğuna emin olmak gerek.
 
Üst Alt