Öncelikle Selamun Aleyküm foruma yeni dahil oldum. 2-3 hafta önce bulunduğum bölgedeki ustalardan birine triger değişimi yaptırdık ( Araç 99 1.8 BJ ). Ustadan almaya gittiğimizde rölantide dalganma olduğunu, bu yüzden rölanti müşürünün soketini çıkarttığını ona göre ayar yaptığını söyledi. Birde gaz ayarı yaptırın ben buna yapamıyorum gazcıya götürüp yaptırın dedi. Aracı aldığımda 1.100 devirde çalışıyordu, daha sonra bundan rahatsız olup tekrar yanına gittim ve rölanti önceden 900 de çalışıyordu tekrar düşürmesini rica ettim. Bu arada araçta ufakta olsa bir dalgalanma vardı fakat rahatsız edici düzeyde değildi. Neyse rölantiyi 900 e düşürdü ama bu seferde 5-10 saniye sonra stop etti araba. Sonra bu 900 de kalırsa böyle olur dedi yükseltti. Parça değişince düzelir dedi. Sonra motora falan laf söyledi motor sıkıntılı çalışıyor zaten diye bende fazla uzatmayıp çıktım. Araç bu sefer 1300-1400 lerde çalışır oldu resmen vitese taksam gidecek kendisi gaza basmadan. Parçacıma ustanın arızalı dediği rölanti müşürünün fotoğrafını attım. Parçacıda bu parçanın rölanti müşürü olmadığını gaz kelebek sensörü (TPS) olduğunu söyledi. Öyle olunca taktım parçanın soketini. Tamam rölanti 900 e düşüyor ama çok dalgalanma yapıyor motor aşırı sarsıntılı çalışıyor. Ustanın gaz ayarı yaptırın dediği için gaz ayarı yaptırmaya gittim bu seferde. Adam baktı kontrol etti düzeltmeye çalıştı gaz ayarında bir şey olmadığını söyledi. Bu seferde gaz kelebek sensörünün kalibrasyonunun bozulmuş olabileceğini öğrendim soketi çıkarttığında bozulmuş mudur acaba diye düşünüyorum. Gaz ayarına bakan usta belki 1 diş sente atlamış olabilir dedi. Araçta şu an gözüme çok çarpan şey 5. viteste 2 bin devirde 70 3 bin devirde anca 100 civarlarına geliyo olması. 140-150 sonrasında eskiye göre daha yavaş hızlanıyor gibi geldi. Benzinde gazda aynı durum. Önceden 2 bin devirde 90 civarında gidiyor diye hatırlıyorum. Araçta daha önceden de nadirde olsa düşük devirde bir süre hareket edince tekleme oluyordu, sanırım forumda vuruntu diye bahsedilen olay bu. Ama şu an çok sık oluyor neredeyse arabayı 2 bin devirin altında kullanamıyorum. Şu an araçtaki keyif yarı yarıya düştü açıkçası. Sorunları yaşayan yada yardımccı olacbilecek varsa çok mutlu olurum. İnanın ben yazarken anlatırken yoruldum inşallah siz üşenmeden yorulmadan okursunuz. Son olarak şu anki sorunları sıralamak istiyorum.
1- Rölanti dengesiz çalışıyor
2- Triger değişimi sonrası muhtemelen gergiden kaynaklı bir uğultu geliyor ( Gaza basınca gazla birlikte ses yükseliyor vızıltı gibi)
3- 2 bin devirde 70 hızda sabit gidiyor araç
4- Gaza yavaş yavaş bastığımda belli bir noktadan sonra gazı algılayıp bir andan 2 bin devire çıkıyor boştayken ( 2 bin devirin altında kesinlikle gazda sabit kalamıyorum)
5- Biraz araçla ilerledikten sonra gazı bıraktığımda araç 1300-1400 devir arasında kalıp daha sonradan 900 e düşüyor ( Yine dalgalanma var düştükten sonra )
6- 2 bin devirin altında seyir halindeyken araç teklemeye başlıyor ( Bunu yaşadığım olay öncesinde de yapıyordu ama nadirdi şu an sık sık oluyor)
7- Bazen araç gaza geçtiğinde boşta gaz verirken boğuluyor gaz yemiyor gibi oluyor ama benzinde sıkıntı yok. Gaza bas çek yaparkende baya oluyor sanki gaz gitmiyor gibi ( Bir süre gaz verince düzeliyor )
8- Önceden 3 bin devire kadar çok ufak teklemesi vardı bu sanırım AFR ayarı gerekli olduğu için yapıyordu, araç 3 bini geçince sorun yoktu. Bazen 3 bini geçince şahlandığını hissettiğim oluyodu aracın. Bugün eve dönerken aynı şeyi 4 bin deviri geçince hissettim düşük viteste.
Şu anda bunlar haricinde aklıma gelen bir sorunu yok. Trigeri değiştirdikten sonra araçla ilgili bu sorunları yaşadım. TPS değişmedi araçta. Değişimi yapan ustaya aracı tekrar göstereceğim kontrol etmesi için. Bu 2-3 haftalık süre içinde de olabildiğince aracı kullanmamaya çalıştık bir şey olur belki diye diğer aracı kullandık o yüzden. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler okuyup vakit ayırdığınız için...
1- Rölanti dengesiz çalışıyor
2- Triger değişimi sonrası muhtemelen gergiden kaynaklı bir uğultu geliyor ( Gaza basınca gazla birlikte ses yükseliyor vızıltı gibi)
3- 2 bin devirde 70 hızda sabit gidiyor araç
4- Gaza yavaş yavaş bastığımda belli bir noktadan sonra gazı algılayıp bir andan 2 bin devire çıkıyor boştayken ( 2 bin devirin altında kesinlikle gazda sabit kalamıyorum)
5- Biraz araçla ilerledikten sonra gazı bıraktığımda araç 1300-1400 devir arasında kalıp daha sonradan 900 e düşüyor ( Yine dalgalanma var düştükten sonra )
6- 2 bin devirin altında seyir halindeyken araç teklemeye başlıyor ( Bunu yaşadığım olay öncesinde de yapıyordu ama nadirdi şu an sık sık oluyor)
7- Bazen araç gaza geçtiğinde boşta gaz verirken boğuluyor gaz yemiyor gibi oluyor ama benzinde sıkıntı yok. Gaza bas çek yaparkende baya oluyor sanki gaz gitmiyor gibi ( Bir süre gaz verince düzeliyor )
8- Önceden 3 bin devire kadar çok ufak teklemesi vardı bu sanırım AFR ayarı gerekli olduğu için yapıyordu, araç 3 bini geçince sorun yoktu. Bazen 3 bini geçince şahlandığını hissettiğim oluyodu aracın. Bugün eve dönerken aynı şeyi 4 bin deviri geçince hissettim düşük viteste.
Şu anda bunlar haricinde aklıma gelen bir sorunu yok. Trigeri değiştirdikten sonra araçla ilgili bu sorunları yaşadım. TPS değişmedi araçta. Değişimi yapan ustaya aracı tekrar göstereceğim kontrol etmesi için. Bu 2-3 haftalık süre içinde de olabildiğince aracı kullanmamaya çalıştık bir şey olur belki diye diğer aracı kullandık o yüzden. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler okuyup vakit ayırdığınız için...

