Mazda 323 BJ (1999-03) Triger Değişimi Sonrası Ses,Rölantide Dalganma ve Performans Sorunu

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
Öncelikle Selamun Aleyküm foruma yeni dahil oldum. 2-3 hafta önce bulunduğum bölgedeki ustalardan birine triger değişimi yaptırdık ( Araç 99 1.8 BJ ). Ustadan almaya gittiğimizde rölantide dalganma olduğunu, bu yüzden rölanti müşürünün soketini çıkarttığını ona göre ayar yaptığını söyledi. Birde gaz ayarı yaptırın ben buna yapamıyorum gazcıya götürüp yaptırın dedi. Aracı aldığımda 1.100 devirde çalışıyordu, daha sonra bundan rahatsız olup tekrar yanına gittim ve rölanti önceden 900 de çalışıyordu tekrar düşürmesini rica ettim. Bu arada araçta ufakta olsa bir dalgalanma vardı fakat rahatsız edici düzeyde değildi. Neyse rölantiyi 900 e düşürdü ama bu seferde 5-10 saniye sonra stop etti araba. Sonra bu 900 de kalırsa böyle olur dedi yükseltti. Parça değişince düzelir dedi. Sonra motora falan laf söyledi motor sıkıntılı çalışıyor zaten diye bende fazla uzatmayıp çıktım. Araç bu sefer 1300-1400 lerde çalışır oldu resmen vitese taksam gidecek kendisi gaza basmadan. Parçacıma ustanın arızalı dediği rölanti müşürünün fotoğrafını attım. Parçacıda bu parçanın rölanti müşürü olmadığını gaz kelebek sensörü (TPS) olduğunu söyledi. Öyle olunca taktım parçanın soketini. Tamam rölanti 900 e düşüyor ama çok dalgalanma yapıyor motor aşırı sarsıntılı çalışıyor. Ustanın gaz ayarı yaptırın dediği için gaz ayarı yaptırmaya gittim bu seferde. Adam baktı kontrol etti düzeltmeye çalıştı gaz ayarında bir şey olmadığını söyledi. Bu seferde gaz kelebek sensörünün kalibrasyonunun bozulmuş olabileceğini öğrendim soketi çıkarttığında bozulmuş mudur acaba diye düşünüyorum. Gaz ayarına bakan usta belki 1 diş sente atlamış olabilir dedi. Araçta şu an gözüme çok çarpan şey 5. viteste 2 bin devirde 70 3 bin devirde anca 100 civarlarına geliyo olması. 140-150 sonrasında eskiye göre daha yavaş hızlanıyor gibi geldi. Benzinde gazda aynı durum. Önceden 2 bin devirde 90 civarında gidiyor diye hatırlıyorum. Araçta daha önceden de nadirde olsa düşük devirde bir süre hareket edince tekleme oluyordu, sanırım forumda vuruntu diye bahsedilen olay bu. Ama şu an çok sık oluyor neredeyse arabayı 2 bin devirin altında kullanamıyorum. Şu an araçtaki keyif yarı yarıya düştü açıkçası. Sorunları yaşayan yada yardımccı olacbilecek varsa çok mutlu olurum. İnanın ben yazarken anlatırken yoruldum inşallah siz üşenmeden yorulmadan okursunuz. Son olarak şu anki sorunları sıralamak istiyorum.

1- Rölanti dengesiz çalışıyor
2- Triger değişimi sonrası muhtemelen gergiden kaynaklı bir uğultu geliyor ( Gaza basınca gazla birlikte ses yükseliyor vızıltı gibi)
3- 2 bin devirde 70 hızda sabit gidiyor araç
4- Gaza yavaş yavaş bastığımda belli bir noktadan sonra gazı algılayıp bir andan 2 bin devire çıkıyor boştayken ( 2 bin devirin altında kesinlikle gazda sabit kalamıyorum)
5- Biraz araçla ilerledikten sonra gazı bıraktığımda araç 1300-1400 devir arasında kalıp daha sonradan 900 e düşüyor ( Yine dalgalanma var düştükten sonra )
6- 2 bin devirin altında seyir halindeyken araç teklemeye başlıyor ( Bunu yaşadığım olay öncesinde de yapıyordu ama nadirdi şu an sık sık oluyor)
7- Bazen araç gaza geçtiğinde boşta gaz verirken boğuluyor gaz yemiyor gibi oluyor ama benzinde sıkıntı yok. Gaza bas çek yaparkende baya oluyor sanki gaz gitmiyor gibi ( Bir süre gaz verince düzeliyor )
8- Önceden 3 bin devire kadar çok ufak teklemesi vardı bu sanırım AFR ayarı gerekli olduğu için yapıyordu, araç 3 bini geçince sorun yoktu. Bazen 3 bini geçince şahlandığını hissettiğim oluyodu aracın. Bugün eve dönerken aynı şeyi 4 bin deviri geçince hissettim düşük viteste.

Şu anda bunlar haricinde aklıma gelen bir sorunu yok. Trigeri değiştirdikten sonra araçla ilgili bu sorunları yaşadım. TPS değişmedi araçta. Değişimi yapan ustaya aracı tekrar göstereceğim kontrol etmesi için. Bu 2-3 haftalık süre içinde de olabildiğince aracı kullanmamaya çalıştık bir şey olur belki diye diğer aracı kullandık o yüzden. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler okuyup vakit ayırdığınız için...
 

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
55,561
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
2013 VW Polo TDI
Araç Renk ve Tip
Beyaz Hb
Triger Değişimi Sonrası sorunlar ortaya çıktı dediğine göre muhtemelen sente atlamış diyorum.

Rölanti sorunları triger ile bağlantılı değildir, öncelikle sente sorununu çözmek lazım. Sonrasında, boğaz kelebeği temizliği, tps sensörü kontrolü yapılıp gerekirse değişim yapılır. Tüm bunlardan sonra avans ve lpg ayarı yapılmalı.

Mazda'yı bilen bir ustaya gitmeni tavsiye ederim.
 

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #3
Triger Değişimi Sonrası sorunlar ortaya çıktı dediğine göre muhtemelen sente atlamış diyorum.

Rölanti sorunları triger ile bağlantılı değildir, öncelikle sente sorununu çözmek lazım. Sonrasında, boğaz kelebeği temizliği, tps sensörü kontrolü yapılıp gerekirse değişim yapılır. Tüm bunlardan sonra avans ve lpg ayarı yapılmalı.

Mazda'yı bilen bir ustaya gitmeni tavsiye ederim.
Bartın'da oturuyorum yönlendirebileceğiniz usta var mı çevre şehirlerde ? Ankara-Düzce-Zonguldak gibi.

Değişimi yapan usta bir bakayım demişti onada bir tekrar göstermeyi düşünüyorum. Sente atlamış diye kabul eder mi etmez mi bilmem ama.
 

UmitSerbest

Aktif
Mesajlar
1,306
Konum
Bursa
Araç Markası
Mazda
Araç Renk ve Tip
3-Traktör
Aynı problemler başıma geldi hocam. 1.5ler 3bin devirde 102-105 km/h civarında gidiyor o konuda bir problem yok. Forumda tps ayarlarıyla alakalı konular var bir Elektirkçi yardımıyla sensörün konumu doğru mu bakabilirsiniz. Ustalar genellikle insan gibi çalışmadığı için tps yerinden oynatmış olabilirler. Araç ekstra bir hava alıyor olabilir mi? Çok fazla etken var hocam tek tek baktırmanız lazım
 

Erçay

Aktif
Mesajlar
3,137
Konum
Ankara
Araç Markası
Subaru Forester
Araç Renk ve Tip
Siyah - Sedan
Eskiden 900'de rölanti diyorsunuz ya o da fazla, aracın bariz bir şekilde hava aldığı belli, bu şekilde araç fazla yakıt yakacaktır. Önce trigerin sentesinden emin olun. Sonra aşama aşama sorunlar halledilir. Tps bir potansiyometredir, çıkış voltajıni ya da direnç yüzeyini pinlerden ölçünce kapalı konumdan açık konuma kesintisiz bir yükseliş gözlemeniz lazım, atıyorum 0.50kohmda başlayıp 4kohma kadar sürekli bir yükseliş olmalı. Tps adaptasyonu elektronik boğaz kelebeği olan araçlarda olur sizin araçta olacağını sanmıyorum. Tps fişi çekilince zatn araç düzgün gaz yemeyecektir çünkü gaza basıldığını beyne söyleyen parça o. Önce senteden emin olun sonrasına sonra bakılır
 

Hasan06

Sessiz
Mesajlar
98
Konum
Ankara
Araç Markası
2010 Mazda 3
Öncelikle Selamun Aleyküm foruma yeni dahil oldum. 2-3 hafta önce bulunduğum bölgedeki ustalardan birine triger değişimi yaptırdık ( Araç 99 1.8 BJ ). Ustadan almaya gittiğimizde rölantide dalganma olduğunu, bu yüzden rölanti müşürünün soketini çıkarttığını ona göre ayar yaptığını söyledi. Birde gaz ayarı yaptırın ben buna yapamıyorum gazcıya götürüp yaptırın dedi. Aracı aldığımda 1.100 devirde çalışıyordu, daha sonra bundan rahatsız olup tekrar yanına gittim ve rölanti önceden 900 de çalışıyordu tekrar düşürmesini rica ettim. Bu arada araçta ufakta olsa bir dalgalanma vardı fakat rahatsız edici düzeyde değildi. Neyse rölantiyi 900 e düşürdü ama bu seferde 5-10 saniye sonra stop etti araba. Sonra bu 900 de kalırsa böyle olur dedi yükseltti. Parça değişince düzelir dedi. Sonra motora falan laf söyledi motor sıkıntılı çalışıyor zaten diye bende fazla uzatmayıp çıktım. Araç bu sefer 1300-1400 lerde çalışır oldu resmen vitese taksam gidecek kendisi gaza basmadan. Parçacıma ustanın arızalı dediği rölanti müşürünün fotoğrafını attım. Parçacıda bu parçanın rölanti müşürü olmadığını gaz kelebek sensörü (TPS) olduğunu söyledi. Öyle olunca taktım parçanın soketini. Tamam rölanti 900 e düşüyor ama çok dalgalanma yapıyor motor aşırı sarsıntılı çalışıyor. Ustanın gaz ayarı yaptırın dediği için gaz ayarı yaptırmaya gittim bu seferde. Adam baktı kontrol etti düzeltmeye çalıştı gaz ayarında bir şey olmadığını söyledi. Bu seferde gaz kelebek sensörünün kalibrasyonunun bozulmuş olabileceğini öğrendim soketi çıkarttığında bozulmuş mudur acaba diye düşünüyorum. Gaz ayarına bakan usta belki 1 diş sente atlamış olabilir dedi. Araçta şu an gözüme çok çarpan şey 5. viteste 2 bin devirde 70 3 bin devirde anca 100 civarlarına geliyo olması. 140-150 sonrasında eskiye göre daha yavaş hızlanıyor gibi geldi. Benzinde gazda aynı durum. Önceden 2 bin devirde 90 civarında gidiyor diye hatırlıyorum. Araçta daha önceden de nadirde olsa düşük devirde bir süre hareket edince tekleme oluyordu, sanırım forumda vuruntu diye bahsedilen olay bu. Ama şu an çok sık oluyor neredeyse arabayı 2 bin devirin altında kullanamıyorum. Şu an araçtaki keyif yarı yarıya düştü açıkçası. Sorunları yaşayan yada yardımccı olacbilecek varsa çok mutlu olurum. İnanın ben yazarken anlatırken yoruldum inşallah siz üşenmeden yorulmadan okursunuz. Son olarak şu anki sorunları sıralamak istiyorum.

1- Rölanti dengesiz çalışıyor
2- Triger değişimi sonrası muhtemelen gergiden kaynaklı bir uğultu geliyor ( Gaza basınca gazla birlikte ses yükseliyor vızıltı gibi)
3- 2 bin devirde 70 hızda sabit gidiyor araç
4- Gaza yavaş yavaş bastığımda belli bir noktadan sonra gazı algılayıp bir andan 2 bin devire çıkıyor boştayken ( 2 bin devirin altında kesinlikle gazda sabit kalamıyorum)
5- Biraz araçla ilerledikten sonra gazı bıraktığımda araç 1300-1400 devir arasında kalıp daha sonradan 900 e düşüyor ( Yine dalgalanma var düştükten sonra )
6- 2 bin devirin altında seyir halindeyken araç teklemeye başlıyor ( Bunu yaşadığım olay öncesinde de yapıyordu ama nadirdi şu an sık sık oluyor)
7- Bazen araç gaza geçtiğinde boşta gaz verirken boğuluyor gaz yemiyor gibi oluyor ama benzinde sıkıntı yok. Gaza bas çek yaparkende baya oluyor sanki gaz gitmiyor gibi ( Bir süre gaz verince düzeliyor )
8- Önceden 3 bin devire kadar çok ufak teklemesi vardı bu sanırım AFR ayarı gerekli olduğu için yapıyordu, araç 3 bini geçince sorun yoktu. Bazen 3 bini geçince şahlandığını hissettiğim oluyodu aracın. Bugün eve dönerken aynı şeyi 4 bin deviri geçince hissettim düşük viteste.

Şu anda bunlar haricinde aklıma gelen bir sorunu yok. Trigeri değiştirdikten sonra araçla ilgili bu sorunları yaşadım. TPS değişmedi araçta. Değişimi yapan ustaya aracı tekrar göstereceğim kontrol etmesi için. Bu 2-3 haftalık süre içinde de olabildiğince aracı kullanmamaya çalıştık bir şey olur belki diye diğer aracı kullandık o yüzden. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler okuyup vakit ayırdığınız için...
Güzelim arabayı çakıl etmişler resmen.
Bence sağda solda para harcamak yerine bilen bir ustaya götürün. İstanbul'a Adem ustaya götürün bence. Uzak kaçarsa Ankara'da Bey Otomotive gidiyorum, şimdilik bir sıkıntı yaşamadım.
 

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #7
Aynı problemler başıma geldi hocam. 1.5ler 3bin devirde 102-105 km/h civarında gidiyor o konuda bir problem yok. Forumda tps ayarlarıyla alakalı konular var bir Elektirkçi yardımıyla sensörün konumu doğru mu bakabilirsiniz. Ustalar genellikle insan gibi çalışmadığı için tps yerinden oynatmış olabilirler. Araç ekstra bir hava alıyor olabilir mi? Çok fazla etken var hocam tek tek baktırmanız lazım
Hocam araç 1.8 Dohc Bp motor bunlar yanlış bilmiyorsam 114 yada 125 beygir olanları vardı sanırsam. Şunu kıyaslama yapıyorum aveo aracım var 2012 model 1.3 3 bin devirde 125-130 bandında gidiyor önceden de kıyaslamıştım 2 bin devirde Mazda nın 90 civarında gitmesi gerekiyor diye hatırlıyorum. Şu haliyle eski aracım 1.4 reno 19 un 2 bin devirde yaptığı hızı yapıyor çok can sıkıcı. Hava alma durumuda hava filtresi 3 parça halinde sanırım geçen hafta bu 3 parçanın bağlantılarında sorun olduğunu gördüm birbirinden bağımsız duruyordu onları hallettirdim ustaya ama çok fark olmadı gibi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Eskiden 900'de rölanti diyorsunuz ya o da fazla, aracın bariz bir şekilde hava aldığı belli, bu şekilde araç fazla yakıt yakacaktır. Önce trigerin sentesinden emin olun. Sonra aşama aşama sorunlar halledilir. Tps bir potansiyometredir, çıkış voltajıni ya da direnç yüzeyini pinlerden ölçünce kapalı konumdan açık konuma kesintisiz bir yükseliş gözlemeniz lazım, atıyorum 0.50kohmda başlayıp 4kohma kadar sürekli bir yükseliş olmalı. Tps adaptasyonu elektronik boğaz kelebeği olan araçlarda olur sizin araçta olacağını sanmıyorum. Tps fişi çekilince zatn araç düzgün gaz yemeyecektir çünkü gaza basıldığını beyne söyleyen parça o. Önce senteden emin olun sonrasına sonra bakılır
Bu ölçümü kendim yapabilir miyim malum ustalara deneyiver bakıver denmiyor yanlarına yanaşılmıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Güzelim arabayı çakıl etmişler resmen.
Bence sağda solda para harcamak yerine bilen bir ustaya götürün. İstanbul'a Adem ustaya götürün bence. Uzak kaçarsa Ankara'da Bey Otomotive gidiyorum, şimdilik bir sıkıntı yaşamadım.
Ankara daha makul olabilir hocam benim için, parçayla alakalı bir durum olduğunda tedarik edilebiliyor mu peki ?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Eskiden 900'de rölanti diyorsunuz ya o da fazla, aracın bariz bir şekilde hava aldığı belli, bu şekilde araç fazla yakıt yakacaktır. Önce trigerin sentesinden emin olun. Sonra aşama aşama sorunlar halledilir. Tps bir potansiyometredir, çıkış voltajıni ya da direnç yüzeyini pinlerden ölçünce kapalı konumdan açık konuma kesintisiz bir yükseliş gözlemeniz lazım, atıyorum 0.50kohmda başlayıp 4kohma kadar sürekli bir yükseliş olmalı. Tps adaptasyonu elektronik boğaz kelebeği olan araçlarda olur sizin araçta olacağını sanmıyorum. Tps fişi çekilince zatn araç düzgün gaz yemeyecektir çünkü gaza basıldığını beyne söyleyen parça o. Önce senteden emin olun sonrasına sonra bakılır
Hocam bu tps fişi çekilince tam göremedim ama sanırım gaz kelebeğinden ayar yaptı 1200 1300 devirlerde onla ayar yapınca kaldı. Bunu anahtarla eski haline getirebilir miyim ben aynı şekilde ?
 
Son düzenleme:

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
55,561
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
2013 VW Polo TDI
Araç Renk ve Tip
Beyaz Hb
Hocam araç 1.8 Dohc Bp motor bunlar yanlış bilmiyorsam 114 yada 125 beygir olanları vardı sanırsam. Şunu kıyaslama yapıyorum aveo aracım var 2012 model 1.3 3 bin devirde 125-130 bandında gidiyor önceden de kıyaslamıştım 2 bin devirde Mazda nın 90 civarında gitmesi gerekiyor diye hatırlıyorum. Şu haliyle eski aracım 1.4 reno 19 un 2 bin devirde yaptığı hızı yapıyor çok can sıkıcı. Hava alma durumuda hava filtresi 3 parça halinde sanırım geçen hafta bu 3 parçanın bağlantılarında sorun olduğunu gördüm birbirinden bağımsız duruyordu onları hallettirdim ustaya ama çok fark olmadı gibi.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bu ölçümü kendim yapabilir miyim malum ustalara deneyiver bakıver denmiyor yanlarına yanaşılmıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ankara daha makul olabilir hocam benim için, parçayla alakalı bir durum olduğunda tedarik edilebiliyor mu peki ?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Hocam bu tps fişi çekilince tam göremedim ama sanırım gaz kelebeğinden ayar yaptı 1200 1300 devirlerde onla ayar yapınca kaldı. Bunu anahtarla eski haline getirebilir miyim ben aynı şekilde ?
Olayın mantığını, matematiğini bilmeden bu ayarı yapman zor gibi.
 

Erçay

Aktif
Mesajlar
3,137
Konum
Ankara
Araç Markası
Subaru Forester
Araç Renk ve Tip
Siyah - Sedan
Hocam bu tps fişi çekilince tam göremedim ama sanırım gaz kelebeğinden ayar yaptı 1200 1300 devirlerde onla ayar yapınca kaldı. Bunu anahtarla eski haline getirebilir miyim ben aynı şekilde ?
Şimdi ben sizin aracın yabancısiyim, rölanti motorunuzda ayar vidası var ise rölanti ayarı oradan yapılır, tps üzerinden rölanti ayarı yapılmaz, hatta kelebeğin stoper vidası boyalı olarak fabrikasyon işaretlidir, dengesizin biri oynarsa diye yerine getirmek için:) kelebekten yapılan ayar çok sınırlıdır.. evet ölçümü kendiniz yapabilirsiniz eğer bir Multimetreniz varsa
 

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #10
Şimdi ben sizin aracın yabancısiyim, rölanti motorunuzda ayar vidası var ise rölanti ayarı oradan yapılır, tps üzerinden rölanti ayarı yapılmaz, hatta kelebeğin stoper vidası boyalı olarak fabrikasyon işaretlidir, dengesizin biri oynarsa diye yerine getirmek için:) kelebekten yapılan ayar çok sınırlıdır.. evet ölçümü kendiniz yapabilirsiniz eğer bir Multimetreniz varsa
Tam olarak usta tps yi sökünce kelebekten ayar yaptı. Çarşamba günü götürüp eski haline getirmeye çalışmasını istiyeceğim. Hem sente atlamış mı atlamamış mı kontrol edecek. Eğer yerinde bulabilirsem tabi. Daha da olmazsa işinin ehli bir ustaya götürüp neyi var yok baktırmayı düşünüyorum. Rutin olarakta 3-4 ayda bir ustaya kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Ankara'da olabilir mesela.
 

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
55,561
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
2013 VW Polo TDI
Araç Renk ve Tip
Beyaz Hb
Tam olarak usta tps yi sökünce kelebekten ayar yaptı. Çarşamba günü götürüp eski haline getirmeye çalışmasını istiyeceğim. Hem sente atlamış mı atlamamış mı kontrol edecek. Eğer yerinde bulabilirsem tabi. Daha da olmazsa işinin ehli bir ustaya götürüp neyi var yok baktırmayı düşünüyorum. Rutin olarakta 3-4 ayda bir ustaya kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Ankara'da olabilir mesela.
Düzce size uyarsa, Ahmet Oltu var 0506 640 70 44 görüşün isterseniz.
 

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #13

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #14
Triger değişimini yapan usta baktı tekrar arabaya rölanti sorununu çözmüş ama motorun üstünde bir yere sıvı conta sürmüş sanırım tam olarak ne olduğunu bilmiyorum. Orada sanki hava deliği vardı gibi tam hatırlamıyorum bunun motor performansına etkisi olur mu ? Çünkü arabanın seriliğinde düşüklük var gibi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

IMG_8802.jpeg

Mesaj otomatik birleştirildi:

Yada bir vida vardı da onu kaybedip bunu mu yaptı en ufak fikrim yok normalinde ne var burada motorun
 

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Mesajlar
55,561
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
2013 VW Polo TDI
Araç Renk ve Tip
Beyaz Hb
Triger değişimini yapan usta baktı tekrar arabaya rölanti sorununu çözmüş ama motorun üstünde bir yere sıvı conta sürmüş sanırım tam olarak ne olduğunu bilmiyorum. Orada sanki hava deliği vardı gibi tam hatırlamıyorum bunun motor performansına etkisi olur mu ? Çünkü arabanın seriliğinde düşüklük var gibi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ekli dosyayı görüntüle 73274
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yada bir vida vardı da onu kaybedip bunu mu yaptı en ufak fikrim yok normalinde ne var burada motorun
626'larda o bölümde klips vardı diye hatırlıyorum. 323 lerde farklı değildir herhalde.
 

omertepe

Sessiz
Mesajlar
10
Konum
Bartın
Araç Markası
1999 Mazda 323 BJ
Araç Renk ve Tip
Bej Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #18
O bölümden geçen hidrolik direksiyon borusunu tutuyordu. Tabi aynı düzenek ise.

Dediğim şey ise motorun çalışmasına etkisi olmaz.
Anladım hocam teşekkürler. İnternetten bir kaç fotoğrafa baktım vida var gibi duruyor. Önemli bir şey olsa o şekilde bırakmaz diye düşünüyorum.
 
Üst Alt