Bilgisayar Arızaları-Çözümleri

hagakure

Aktif
Konum
İstanbul / Kadıköy
Araç Markası
2004 Mazda 6
Araç Renk ve Tip
Şampanya-Sedan
Bu sabah bilgisayarı itina ile salonun ortasına koyup almş olduğum küçük fırçalar ve elektrikli süpürge vasıtası ile temizledik ( eşim sağolsun yoksa benim bu dolma parmaklar ile birşey becereceğim yok )
-İşlemci üzerindeki fan biraz zor olsa da yerinden çıkartıldı tozdan arındırıldı. Neredeyse bitmiş vaziyette görünen termal macun temizlenip yenisi sürüldü.
-Ekran kartı üzerindeki fan olabildiği kadar tozdan arındırıldı söküp macunlamak göze alınamadığı için o şekilde bırakıldı.
sonuç aşağıdaki fotoğrafta :)

Yeni soru : Pc üzerindeki PSU 400 wat ve ben 4 gb olan ramleri mümkünse 6 veya 8 e çıkarmayı hedefliyorum. İlave 2+2 gb lik ramlar psu üzerinde extra yük olur mu ? yoksa ilk önce psu yu 600 wat a mı çıkarsam ?

Bilgi 2.jpg
 

Ebubekir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda Mirai
Araç Renk ve Tip
Gri - Sedan
ram psu da extra yük oluşturmaz bir de windows'u 64 bit yapman gerekiyor @hakagure abi
 

Ebubekir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda Mirai
Araç Renk ve Tip
Gri - Sedan
ram miktarını 32 bit desteklemiyor 3 gb ramdan sonra 64 bit windows yüklemen lazım
 

hagakure

Aktif
Konum
İstanbul / Kadıköy
Araç Markası
2004 Mazda 6
Araç Renk ve Tip
Şampanya-Sedan
Acil yardım

32 bit ten 64 e yükseltme için gerekli indirmeyi yapıp usb ye yükledim kurulum sırasında ne yazık ki C sürücüsünü sildim dolayısı ile geri dönüş yok. Diskleri bölümleme işleminde bir hata alıyorum
sürücü 0 bölüm 1 931 gb boş alan 708 gb bu d sürücüsü zaten buna herhangi bir şey yapamıyorum
Sürücü 1 sil dediğimde Sürücü ayrılmamış alan çıktı buna yeni dediğimde çıkan alana hiçbir şey demeden okey desemde boyutu küçültüp yeni bir sürücü oluşsada kuruluma geçemiyorum..

Bir yerde hata var ama bulamadım..
D de fotoğraflar mevcut dos ekranında bir şeyler yapılıyor ama anlamadım
 

Murat Yılmaz

Kıdemli Üye
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 - 2011
Araç Renk ve Tip
Touring MY Editions
Acil yardım

32 bit ten 64 e yükseltme için gerekli indirmeyi yapıp usb ye yükledim kurulum sırasında ne yazık ki C sürücüsünü sildim dolayısı ile geri dönüş yok. Diskleri bölümleme işleminde bir hata alıyorum
sürücü 0 bölüm 1 931 gb boş alan 708 gb bu d sürücüsü zaten buna herhangi bir şey yapamıyorum
Sürücü 1 sil dediğimde Sürücü ayrılmamış alan çıktı buna yeni dediğimde çıkan alana hiçbir şey demeden okey desemde boyutu küçültüp yeni bir sürücü oluşsada kuruluma geçemiyorum..

Bir yerde hata var ama bulamadım..
D de fotoğraflar mevcut dos ekranında bir şeyler yapılıyor ama anlamadım

Abi bi foto atar mısın whatsapptan...
 

hagakure

Aktif
Konum
İstanbul / Kadıköy
Araç Markası
2004 Mazda 6
Araç Renk ve Tip
Şampanya-Sedan
Yeni bilgi ;
Kurulum sonrası azıcık aptallık ile antivirüs kurmadan bir iki program kurayım dedim o ara ne olduysa oldu. Herhangi bir web sayfasında gerek linklere gerekse boş bir yere nereye tıklarsam tıklayayım ,
speed-open2.com
Binomo
gibi siteler açılmaya başladı, virüsü yedim deyip yine aldım elime çekici :D , antivürüs bir şey bulamıyor Malwarebytes kurdum onda tık yok ıvır zıvır bi kaç şey buldu..3 fincan çaydan sonra kafa açıldı ;
Chrome da sanırım o indirdiğim programlar ile beraber Tab Hibernation diye bir eklenti inmiş aktif olunca nereye tıklasam sayfalar açılıp duruyor ( Allahtan abuk siteler açılmadı )
Şu an sorun yok nereye tıklarsam orası açılıyor..
 

Rcm

Aktif
Konum
Ankara
Araç Markası
Mazda 3 Impressive AT
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-HB
Yeni bilgi ;
Kurulum sonrası azıcık aptallık ile antivirüs kurmadan bir iki program kurayım dedim o ara ne olduysa oldu. Herhangi bir web sayfasında gerek linklere gerekse boş bir yere nereye tıklarsam tıklayayım ,
speed-open2.com
Binomo
gibi siteler açılmaya başladı, virüsü yedim deyip yine aldım elime çekici :D , antivürüs bir şey bulamıyor Malwarebytes kurdum onda tık yok ıvır zıvır bi kaç şey buldu..3 fincan çaydan sonra kafa açıldı ;
Chrome da sanırım o indirdiğim programlar ile beraber Tab Hibernation diye bir eklenti inmiş aktif olunca nereye tıklasam sayfalar açılıp duruyor ( Allahtan abuk siteler açılmadı )
Şu an sorun yok nereye tıklarsam orası açılıyor..
Abi sen bu pc yi kaldır at çöpe değişme zamanı gelmiş :)
 

hagakure

Aktif
Konum
İstanbul / Kadıköy
Araç Markası
2004 Mazda 6
Araç Renk ve Tip
Şampanya-Sedan

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Nereden ne geleceğini tahmin edersen, virüs programına gerek kalmıyor abi. Masa üstüne rahatlıkla format attığım için en fazla 6 ayda bir formatlardım, diz üstüne format atmayı bilmediğim için "sistem geri yükleme" ile işi kotarıyorum. 15 yıldır virüs programı kullanmıyorum. Oğlum oyun sitelerinden, kızım müzik ve dizi sitelerinden ufak tefek virüs tarzı zımbırtılar bulaştırsa da; sistem geri yükleme sorunu çözüyor, olmadı format tabi.
 

Rcm

Aktif
Konum
Ankara
Araç Markası
Mazda 3 Impressive AT
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-HB
Nereden ne geleceğini tahmin edersen, virüs programına gerek kalmıyor abi. Masa üstüne rahatlıkla format attığım için en fazla 6 ayda bir formatlardım, diz üstüne format atmayı bilmediğim için "sistem geri yükleme" ile işi kotarıyorum. 15 yıldır virüs programı kullanmıyorum. Oğlum oyun sitelerinden, kızım müzik ve dizi sitelerinden ufak tefek virüs tarzı zımbırtılar bulaştırsa da; sistem geri yükleme sorunu çözüyor, olmadı format tabi.
Bende virüs bulaştırınca belli bi süre öyle virüslü idare ediyorum sonra format :D
 
Konum
Yalova-Armutlu
Araç Markası
2009 Mazda 3 Touring
Araç Renk ve Tip
Sedan - Gri Şimşek
Günaydın :)
Çözdüm :) disk bölümleme yaparken D sürücüsünü silmemişim onu silip biçimlendirdiğimde kurulum başarılı bir şekilde tamamlandı. Şimdilik sorun yok gibi görünüyor.
Naim abi D bölümünü silmenize gerek yoktu diye hatırlıyorum, D bölümü nasıl olursa olsun siz Windowsu C dizinine yüklüyorsunuz, C'yi önce silip ardından NTFS olarak biçimlendirmeniz ve bu şekilde formatlandıktan sonrada kurulumu bu dizine yapıp tamamlayacaktınız işi.

Uzun zamandır formatlama yapmıyorum ama öncesinde sıklıkla yapardım, Win7 kurulumunu hep anlattığım şekilde tamamlamıştım.
 

hagakure

Aktif
Konum
İstanbul / Kadıköy
Araç Markası
2004 Mazda 6
Araç Renk ve Tip
Şampanya-Sedan
Naim abi D bölümünü silmenize gerek yoktu diye hatırlıyorum, D bölümü nasıl olursa olsun siz Windowsu C dizinine yüklüyorsunuz, C'yi önce silip ardından NTFS olarak biçimlendirmeniz ve bu şekilde formatlandıktan sonrada kurulumu bu dizine yapıp tamamlayacaktınız işi.

Uzun zamandır formatlama yapmıyorum ama öncesinde sıklıkla yapardım, Win7 kurulumunu hep anlattığım şekilde tamamlamıştım.
Yaptık bi kere :)
D de bir şey yoktu ,fotoğraflar ve birazda film ama hepsinin yedeği vardı :) yinede uygun bir recovery programı ile kurtarma yoluna gideceğim gerçi onlarında ücretsiz versiyonları size minimum bir kurtarma alanı sunuyor ya neyse..

Gün içinde youtube nin bazı videolarında ve online film dizi izleme sitelerinde ses var görüntü yok durumu oluştu onu da chrome ayarlardan donanım hızlandırma seçeneğini devre dışı bırakarak çözdüm.

Şu an tek sorunum Microsoft mağaza uygulamasına girmiyor " Microsoft Store çevrimiçi olması gerekiyor siz çevrimdışısınız " diyor ,oysa ki net bağlantım var. Gerek Microsoft'un kendi yardım konularında gerekse aynı sorun yaşayan diğer kişilerin anlatımı ile her yolu denedim ama olmadı ..mağaza uygulamasına giremiyorum hee dersiniz ki çok mu önemli hani guzu kusursuz gidiyordur ama bir yerden sinek tıkırtısı gibi bir ses gelirde sizinde mideniz burulur ya öyle bir durum işte :D
 
Üst Alt