Mazda 3 BL (2009-13) Akışmetre Sorunu

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
Selamun aleykum arkadaslar aracımdaki akis metre arizali sanırım aracim 1500 2000 devirlerde gaz kesme ve gaz yediginde duman yapiyo akis metrenin kablosunu cikarinca tekleme yapmiyo üstündeki akis metrenin yazılarını kazimislar okunmuyor yenisini alacağım fakat focus 3 lerle aynımıdır sizin araçlardaki akis metrenin kodu nedir bana yardımcı olabilecek varmı
 

Kemal

Katılımcı
Konum
Tokat
Araç Markası
2010-Mazda 3 İmpressiv
Araç Renk ve Tip
Aluminyum Gri-Sedan
Selamun aleykum arkadaslar aracımdaki akis metre arizali sanırım aracim 1500 2000 devirlerde gaz kesme ve gaz yediginde duman yapiyo akis metrenin kablosunu cikarinca tekleme yapmiyo üstündeki akis metrenin yazılarını kazimislar okunmuyor yenisini alacağım fakat focus 3 lerle aynımıdır sizin araçlardaki akis metrenin kodu nedir bana yardımcı olabilecek varmı
Temizlemeyi denediniz mi?
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #3
evet temizledim motip yağsız kontak spreyle ama fayda etmedi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

aracı ankarada bi tamirciye bıraktım turboda ötme sesi vardı revizyo dan geçti triger yagi falan değişti arac 1 gün orda kaldı sonrasında araci aldığımda gaz kesme kesiklik basladi torkunu 1750 devirde verirken 2000 den sonra vermeye başladı bazende 1500 lerde veriyo turbocu wesgate ayariyla baya ugrasti yapamadi sonrasında paramı geri
iade etti öbür ustada araci bırakmamı bakılması gerektiğini söyledi ama ben kabul etmedim zonguldaga geldiğimde akis metreyi inceledim üstündeki yazılar kazınmış acaba degistirdilermi diye aklıma kurt düştü soketi cikarinca arac kesiklik yapmiyo
 
Son düzenleme:

ibrasoft

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda3 Dizel İmp
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
Selamun aleykum arkadaslar aracımdaki akis metre arizali sanırım aracim 1500 2000 devirlerde gaz kesme ve gaz yediginde duman yapiyo akis metrenin kablosunu cikarinca tekleme yapmiyo üstündeki akis metrenin yazılarını kazimislar okunmuyor yenisini alacağım fakat focus 3 lerle aynımıdır sizin araçlardaki akis metrenin kodu nedir bana yardımcı olabilecek varmı
Aracınız euro4 mü euro5 mi? (109 hp mi 116Hp mi)
Şase numaranızı yazarsanız yarın bakarım parçaya. Mazda kodunu ve hangi focustaki ile aynı olduğunu paylaşırım.
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #5
euro 5 116 hp 6 vites dizel JMZBLA2Y601290982 teşekkür ederim.
 

ibrasoft

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda3 Dizel İmp
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
akis metrenin soketini çıkarınca kesiklik yapmiyo
Akışmetreden de yapabilir, enjektörden de. Ama yine de bir enjektörcüye teşhis yaptırabilirseniz daha iyi olur. İşini iyi yapan bi esnaf ekrandan akışmetrenin okuduğu değeri, enjeksiyon zamanını görebilir. Arıza kaydı var ise (bazıları ışık yakmıyor) onları da görebilir. Ben yarın kodu gönderirim size ama büyük ihtimalle euro5 focus3 ile aynıdır.

Tanıdık bir parçacı veya aracı olabilecek bir tamirci ile şartlı alabilirseniz; yani akışmetre değişince sorun düzelmez ise iade edecek şekilde alabilirseniz daha iyi olur.
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #10
zonguldaktada o parcayi satan yok malesef siparisle geliyo daha once enjektorcuye getirdim bisey yok dedi ama diplerden yag kacagi var
 

ibrasoft

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda3 Dizel İmp
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
JMZBLA2Y601290982
Mazda parça kodu: Y642-13-215 (Servis fiyatı 600 TL civarıdır sanırım.)
Ford olarak kod: 7M51 12B579 BB (focus kuga vs bir çok araçta kullanılıyor.)

Mazda da alsanız, Ford da alsanız orijinalin üzerinde Fomoco 7M51 12B579 BB yazar. Kendi aracımdan da teyit ettim kodu.

Yan sanayi olarak almayın. Bu tür parçalarda yan sanayilerde çok sıkıntı yaşanıyor.
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #12
çok teşekkür ediyorum ürünü ford toptancısı.com da otosan fomoco marka 150 lira satıcı orjinal olduğunu söylüyor çok uygun fiyata alicam iyi günler sagolun
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #15
arkadaşlar akış metreyi aldım taktım ariza kayıtlarını sildirdim düzelmedi araç yine kesiklik yapıyo işin ilginç tarafı akis metrenin fişini çekince kesiklik yok ama arac bu sefer kalkışlarda ölü benim turbo revizyonunu yapamadılar bu sıkıntılar başladı wesgate ayarını tutturamadilar herhalde turbo hava filtreye yagda veriyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bi ustada tam emin olmadan selenoid valfini değiştir bu euro 4 'ün galiba senin arac euro 5 dedi ustundeki parca kiremit rengi pierburg bunlarda siyahda cıkabiliyormus sizlerin bu konuda bilgisi varmıdır
 
Son düzenleme:

ibrasoft

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda3 Dizel İmp
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
Anlatmak istediğim buydu. Vuruntu ve tekleme ile ilgili teşhisi koymak zordur. Her şey etken olabilir.
Arkadaşın araçta pazartesi tekleme başladı. Araç euro5 206+ 1.4 dizel. Benim motorun bi boy küçüğü diyorum ben ona.
Tanıdığı yere gösterdi, turbo ve enjektör söküp bakıcağız demişler. Birlikte bakalım çözemezsek bırakacağım oraya dedi.
Akış metre soketini çektik; kesildi, onu takıp egr soketini çektik; kesilirdi... Bu arada düzensiz çalışmaya başladığında egzozdan çıkan gaz tuhaf ve boğucu. Ama sürekli yapmıyor. Ertesi sabah aracı çalışmadı, mazot filtresini söküp içini boşaltıp tekrar yakıt doldurdum. Zoraki çalıştırdım aracı direk enjektör revizyonu yaptırdığım yere bıraktık aracı. 2 saat sonra geri dönüş yaptılar yakıtın yarısı benzin dediler. Yakıt fişini buldu gerçekten pazar günü benzin koymuşlar araca. Yarım depo olduğu için karışım olmuş. Depo temizliği, enjektör, pompa, ve tüm yakıt hattı revizyona girdi, yakıt fitresi değişti.
İstasyondan aldı masraflarını ama iki gün uğraşımız, yaşadığı sıkıntı yanına kar kaldı.

Hiç ummadığınız yerden çıkabilir. Aracı tanımayan, işi bilmeyen bir tamirciye düşerseniz; boşuna para harcadığınızla kalırsınız, motorun yarısını değiştirirsiniz ama yine de sorunun kaynağını bulamazsınız. Yetkili servise veya yetkili siemens enjektör revizyoncusuna gösterin aracı. Arıza ışığı yakmasa da kaydı tutulan durumlarda nokta atışı yapabilirler. Bunun için servis yazılımı, bazıları için forscan veya enjektörcülerin kullandığı yazılımlar gerekir.

Normalde turbo contalardan filtreye yağ veriyorsa o işi zaten yapamamışlar, düzeltmelerini isteyin bu şekilde bir turbo revizyonu olmaz. Veya paranızı geri alın, gidip yeni turbo alın hiç uğraşmadan. Ama külbütör kapağından gelen yağ buharından bahsediyorsanız turbo girişinde azda olsa birikir o normal. Giren havaya yağ buharının karıştığı yerdir turbo girişi, akış metre ile turbo arasındaki borunun içinde bir miktar yağ derlemesi ve kıvrımlarında yağ damlası oluşması normaldir. Ama bırakın filtreyi, akış metrede bile belirgin bir yağ olmaması gerekir.
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #17
Anlatmak istediğim buydu. Vuruntu ve tekleme ile ilgili teşhisi koymak zordur. Her şey etken olabilir.
Arkadaşın araçta pazartesi tekleme başladı. Araç euro5 206+ 1.4 dizel. Benim motorun bi boy küçüğü diyorum ben ona.
Tanıdığı yere gösterdi, turbo ve enjektör söküp bakıcağız demişler. Birlikte bakalım çözemezsek bırakacağım oraya dedi.
Akış metre soketini çektik; kesildi, onu takıp egr soketini çektik; kesilirdi... Bu arada düzensiz çalışmaya başladığında egzozdan çıkan gaz tuhaf ve boğucu. Ama sürekli yapmıyor. Ertesi sabah aracı çalışmadı, mazot filtresini söküp içini boşaltıp tekrar yakıt doldurdum. Zoraki çalıştırdım aracı direk enjektör revizyonu yaptırdığım yere bıraktık aracı. 2 saat sonra geri dönüş yaptılar yakıtın yarısı benzin dediler. Yakıt fişini buldu gerçekten pazar günü benzin koymuşlar araca. Yarım depo olduğu için karışım olmuş. Depo temizliği, enjektör, pompa, ve tüm yakıt hattı revizyona girdi, yakıt fitresi değişti.
İstasyondan aldı masraflarını ama iki gün uğraşımız, yaşadığı sıkıntı yanına kar kaldı.

Hiç ummadığınız yerden çıkabilir. Aracı tanımayan, işi bilmeyen bir tamirciye düşerseniz; boşuna para harcadığınızla kalırsınız, motorun yarısını değiştirirsiniz ama yine de sorunun kaynağını bulamazsınız. Yetkili servise veya yetkili siemens enjektör revizyoncusuna gösterin aracı. Arıza ışığı yakmasa da kaydı tutulan durumlarda nokta atışı yapabilirler. Bunun için servis yazılımı, bazıları için forscan veya enjektörcülerin kullandığı yazılımlar gerekir.

Normalde turbo contalardan filtreye yağ veriyorsa o işi zaten yapamamışlar, düzeltmelerini isteyin bu şekilde bir turbo revizyonu olmaz. Veya paranızı geri alın, gidip yeni turbo alın hiç uğraşmadan. Ama külbütör kapağından gelen yağ buharından bahsediyorsanız turbo girişinde azda olsa birikir o normal. Giren havaya yağ buharının karıştığı yerdir turbo girişi, akış metre ile turbo arasındaki borunun içinde bir miktar yağ derlemesi ve kıvrımlarında yağ damlası oluşması normaldir. Ama bırakın filtreyi, akış metrede bile belirgin bir yağ olmaması gerekir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

araç kesiklik yaptığında enjektör sesi gibi bi seste geliyo cırrr seklinde ve beyaz mavi karışımı duman yapıyo ama bu anlattıklarım turbo revizyonundan sonra oldu ankarada yaptırdım zaten turbocu parayı iade etti wesgate çubuğuyla çok oynadı araba bazen 1500 de bazen 2300 lerde torkunu veriyo ama öncesinde 1750 lerde veriyordu ötme sesi düzeldi bu sorunlar başladı ayrıca aracin trigeride değişti o gün baktılar söküp sentede yerinde dediler vakum pompası oringleride değişti sonuç hüsran napcami bilemedim
 
Son düzenleme:

ibrasoft

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 Mazda3 Dizel İmp
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

araç kesiklik yaptığında enjektör sesi gibi bi seste geliyo cırrr seklinde ve beyaz mavi karışımı duman yapıyo ama bu anlattıklarım turbo revizyonundan sonra oldu ankarada yaptırdım zaten turbocu parayı iade etti wesgate çubuğuyla çok oynadı araba bazen 1500 de bazen 2300 lerde torkunu veriyo ama öncesinde 1750 lerde veriyordu ötme sesi düzeldi bu sorunlar başladı ayrıca aracin trigeride değişti o gün baktılar söküp sentede yerinde dediler vakum pompası oringleride değişti sonuç hüsran napcami bilemedim
İşiniz zor gerçekten. Çok fazla kurcalanmış araç saydıklarınızın hepsi sıkıntı yaratabilecek yerler. Ama turbo ihtimalini elemeniz lazım. Düzgün bir yer bulup turboyu üçe beşe bakmadan, (temiz iş yapanların fiyatları farklı olabiliyor.) yaptırmayı veya komple yenilemeyi düşünebilirsiniz. Yenisi kurlardan dolayı 2.500 TL civarıdır focus olarak ararsanız. Revizyon için de 1.000 TL den aşağı yapacaklarını pek zannetmiyorum. Turbodaki sorunu çözmeden başka parça değişip boşuna masraf etmeyin. Turbo ve enjektör çok hassas ve özel makineler, teçhizatlar gerektiren revizyonlar. Turbonun balansını düzgün alamasa bile sıkıntı çıkarır.

Siz öncelikle turbo işini çözün, o kısmı temizleyin belki de sorununuz düzelecek.
 

Cavit67

Sessiz
Konum
Zonguldak
Araç Markası
2011 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #19
bende öyle düşündüm öncelik turbo sıfırı pahalı olduğu için revizyon düşünüyorum şahin turbo diye bi yer varmış istanbulda ustalar iyi diyo ama olmadı söktürüp göndericem yada tavsiye edeceginiz bildiğiniz bir yer varmıdır
 

ezmocesteri

Seçkin Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
bende öyle düşündüm öncelik turbo sıfırı pahalı olduğu için revizyon düşünüyorum şahin turbo diye bi yer varmış istanbulda ustalar iyi diyo ama olmadı söktürüp göndericem yada tavsiye edeceginiz bildiğiniz bir yer varmıdır
Gezinirken böyle bir reklama denk geldim, hiç bir fikrim yok kendileriyle ilgili, belki bilgi alırsın diye paylaşmak istedim.

 

Üst Alt