Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Station Wagon Kültürü ve Biz

Konu, 'Otomotiv Genel Bilgiler' kısmında domestos tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Şimde nereden çıktı bu Station Wagon konusu denilebilir, bu benim için çocukluğumdan gelen tutku diyebilirim, bu konu hakkında uzun zamandır yazmak istiyordum ama kısmet bu güneymiş... :) Kendi düşüncelerim ile birlikte, yaptığım araştırma sonuçlarını da buradan paylaşmak istiyorum.

    [​IMG]

    Herkes bir şekilde Station Wagon'u (bundan sonra SW olarak yazıyorum) beğenir, sever ama iş sahip olmaya gelince, tıpkı Mazda'da olduğu gibi bir iki adım geri kaçar, tutulmaz bu, satılmaz bu gibi şehir efsaneleri yüzünden ülkemizde hak ettiği değeri, daha doğrusu; amacına ve ailesine en uygun aracı sırf bu şehir efsanesi yüzünden es geçer... :)

    Fakat; ne kadar enteresandır ki; vakti zamanında ülkemizde peynir ekmek gibi satılan "toros" ların sedanı değil de, SW olanı kabul görmüştür... Daha genelleme ile, bu teneke yığınları (mazur görün Fransız düşmanıyım) :p :D daha çok dağda bayırda, köyde çamurda kullanım için tercih edilmiştir... Yoksa; hiç kimse kütür kütür çalışan vites kutusunun sesine aşık değildi veya geri ile 1.Vitesi karıştırma heveslisi değildi... :)

    [​IMG]

    Bir tık üstü gibi gördüğüm "Kartal" a hiç değinmiyorum zaten, "toros" un az konforlusu gibi bir şeydi... Fakat benim dikkatimi çeken o dönemdeki SW satış rakamları neden köyden kente göç edemiyordu, şehirli bir aile babası neden SW tercihinde bulunmuyordu?

    [​IMG]

    Bunun hem sosyolojik, hem ekonomik hem de ihtiyaç meselesi olduğunu tahmin ediyorum.

    Avrupa veya Amerika'da durum ne peki?? Oralardaki ecnebi kültürü ve çeşitlilik sanırım canım ülkemde fazla yok, oralarda aileler veya araç sahibi kişiler çok değişik sosyal aktivite sahibi olduklarından mütevellit bizden daha çok SW tercihinde bulunuyor olabilirler. Bizde kaç aile babası; "hazırlanın hafta sonu Alaçatı'ya sörf yapmaya gidiyoruz" diyor... :) Veya; "bu hafta sonu Abant'ta kamp yapıyoruz, herkes planı buna göre yapsın" diyebiliyor... Yok işte; biz mangaldan öteye gidemiyoruz... :D

    [​IMG]

    Ekonomik olarak bakarsak olaya; "arkadaş ben 100 bin lira verip "Siteyşın" a mı binecem, hayatta almam" mantığında bakar... Tam tersi mantıkla da ekonomisi iyi kişiler; ya evin ikinci aracı olarak satın alır, ayda yılda kullanırsa kullanır ya da hiç alakasız şekilde eşinin altında kös kös muayenehaneye gider gelir... :p

    Bir de; yurt dışında görüp görebileceğimiz SW'lerin büyük bir bölümünde çeki demiri vardır?? Neden acaba?

    Neyse yorumlarımı kısa keserek, yaptığım araştırmada ulaştığım sonuçları paylaşayım...

    Station Wagon (SW) uzantısının tarihsel geçmişi Amerika'ya dayanır ve trenlerde yolcu ve yük taşıyan tekerlekli kasalardan yani bildiğimiz vagonlardan gelmektedir. Aykırı ve Snob İngiliz'ler ise; "estate" kelimesini kullanmışlar ve bu isim, konutlar arasında yük ve yolcu taşımacılığı yapan taşıtlara verilen isimdir.

    İlk örnekleri 1930'lu yılların başında ortaya çıkmış ve genelde ticari amaçlarla kullanılmak üzere, büyük kamyonların girmeye zorlandığı yerlerde ve şehirlerin dar sokaklarında kullanılmışlardır... Daha sonrasında sedan modellerin sahip olduğu donanımların da eklenmesiyle günlük hayatta kullanılır hale getirilerek, özellikle kalabalık ailelerin ilk tercihi olmuştur.

    [​IMG]

    Ülkemizde SW neden tercih edilir?

    1-Türk ailesinin çok çocuklu aile yapısı (doğru ama kaç kalabalık ailede SW var, dolayısı ile katılmıyorum)

    2-Kalabalık bir şekilde memlekete gitme ve buradan bir şeyler getirme ihtiyacı (kısmen doğru)

    3-Turistik amaçlı seyahatlere araba ile çıkma ve yollarda alış veriş yapma isteği (hiç doğru değil)

    4-Nakliyeye para vermemek için kendi aracını eşşek gibi kullanma isteği... :p (bravo) :D

    Ülkemizde SW neden tercih edilmez?

    1-Yurdum insanının SW araçların tarzını her daim Toros ve Kartal ile ilişkilendirmesi, özellik ve ihtiyaç alanı olarak denk olmasa da; Doblo vs. gibi geniş alan sunan hafif ticari araçların uygun fiyatla piyasada yer bulması... (katılıyorum)

    2-Uzun yıllardın beri gelen Sedan araç takıntısı ve araç şekline aşırı önem verilmesi (ihtiyaca demiyor bakın, şekil diyor)
    :rolleyes:

    3-Genelde yüksek donanım ile satılması ve bunun için fiyatının yüksek tutulması, bu kasaya ilgisizlik nedeniyle marka ve model alternatifinin kısıtlı olması, bazı markalarda Crossover modellerine yakın fiyatta olması (aynen)

    4-İkinci elde fazla değer kaybı ve zor satılması. (bu ülkenin klasik piyasa hikayesi)

    Ülkemizde SW satışları yakın gelecekte nasıl şekillenir veya gelişir?

    Son çıkan modellerle beraber SW pazarı ülkemizde hareketlenmeye başladı denilebilir. Bunun esas sebebi ise; tasarımdaki ciddi gelşişme ve donanım zenginliği olabilir... Artık bir çok otomobil markası sıkıcı tasarım anlayışını bırakarak sportifliğe önem veren oldukça şık SW modeller üretmeye başladılar... Mazda 6 SW gibi, Subaru Levorg gibi...

    Diğer taraftan daha düşük hacimli vergi avantajına sahip motorların da artık SW modellerde sunuluyor olması, ülkemizdeki saçma vergilendirme sisteminin de katkısı ile ilgiyi arttırmış durumdadır.

    Ayrıca; daha önceden genellikle en üst donanım seçeneği ile satılan bu araçlar artık yavaş yavaş sedan kasa tiplerinde bulunan standart ve daha alt aksesuar paketleri ile de satılmaya başladı.

    Bütün bu gelişmeler ve değişen sosyoekonomik durum sebebiyle ülkemizde tüketicilerin kafa yapısı da bu konuda değişmeye başladı denilebilir... Satışların daha fazla olması, SW araçların trafikte daha fazla arzı endam eylemesi ile SW modele olan ilgi daha da artacaktır. Bunun sonucu olarak da ikinci el değer kaybı daha aza inecektir.

    Not; copy paste değildir... :)



     
    metan, grafff, bayraktar ve 6 kişi daha bunu beğendi.
  2. hagakure

    hagakure Aktif

    Araç Markası:
    2004 Mazda 6
    Araç Renk ve Tip:
    Şampanya
    Ellerine sağlık Veli yalnız günün bu saatinde benim gibi olanların yarasına kaya tuzunu bastın ya ne diyeyim Allah razı olsun :)

    Tespitlerinde son derece haklısın ,Sw olarak gelen araçlar herhengi bir markanın en boş donanımlısı ya da motor hacmi ve donanım olarak en dolusu geldiği için hep tercih dışı kalıyor.
    Mazda resmi sitesinde fiyat tablosunda Mazda 6 Sw için belirlenen fiyat 250 bin ,hadi olmadı Subaru Outback alalım desek o da sanırım 200 sınırına dayandı.

    Kalabalık aileler bence büyük bir dağılım ile Vw transporter,caddy Renault Kangoo Peugeot Partner arasında dağılıyor, ve tabi ki algı olarak bakıldığında Sw araçlar ya üst gelir grubuna hitap eden ya da aracını eşşek niyetine kullananlar olarak değerlendiriyor.

    Senin benim gibi aradığımız D sınıfı Sw dizel otomatik bakarsak onlar da 100 bin civarında..
    Allah bana Outback sana da Mazda 6 sw nasip etsin..
     
  3. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Amin abi, ne güzel tespitler ve düşünceler... Allah'ım herkesin gönlüne göre hayırlı olanı versin... :)

    Otomatiğini bulsam; ilk kasa Mazda 6 da hiç fena değil ama yok işte.
     
    hagakure bunu beğendi.
  4. Murat

    Murat Yılmaz

    Araç Markası:
    Mazda Atenza - 07
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri
    SW kullanıcısıyım (odun'dan dolayı) gerçekten çok büyük artıları var. Mesela geçen sene ikea'dan bir sürü demonte mobilya aldık ve hiç zorlanmadan araca yükledik. Mobilya dediğim de 3 kapılı dolap vs. vardı içinde. Avantajı çok, mesela dağıtım yapacağımız zaman bizim kolilerimizde 45-50 adet zorlanmadan alıyor, bir de koltukları yerinden sökersek doblo ile yarışır :D
     
    ezmocesteri, emekli, hagakure ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    Eline sağlık Veli abi, güzel bir yazı olmuş. SW küçük yaşlarda hiç sevmezdim, bu ne derdim Hb desen değil, sedan desen değil, ama son yıllarda çok fazla hoşuma gitmeye başladı, hele de gelişen tasarımlarla mükemmel sw lar var, mazda 6 gibi
     
    domestos bunu beğendi.
  6. ogzhn38

    ogzhn38 Katılımcı

    Araç Markası:
    1999 323f 1.8 Astina
    Araç Renk ve Tip:
    Gri - Hatchback
    Benimde kafamda deli sorular abi.
    Mesela benim arabanın hb olduğuna kimse inanmıyor.
    Ruhsat gösteriyorum paso.
    Japon abilerimizde sw görünümlü hb seviyor herhalde. onlar daha bi değişik. :p
     
    ezmocesteri, domestos ve emekli bunu beğendi.
  7. kadir

    kadir Aktif

    Araç Markası:
    Mazda 3 A/T İmp. 2012
    Araç Renk ve Tip:
    Karamio-Sedan
    Artik bana bagaj sigmiyor koltuklarda sigmiyorki ne kadar genis bi aile oldum ya :-D


    GT-I8552 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    ezmocesteri ve domestos bunu beğendi.
  8. Kruvazör

    Kruvazör Katılımcı

    Araç Markası:
    2010 Mazda3 İmpressive
    Araç Renk ve Tip:
    Siyah Sedan
    Bende baya araştırdım Mpv sınıfında c4 grand picasso telefonda nerdeyse anlaşmıştım ama hanımı ikna edemedik, o kadar büyük arabayı kullanırken zorlanırım dedi. Böylece Mazda' lı olduk.
     
  9. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    İyi ki ikna edememişsin :)
     
    Kruvazör bunu beğendi.
  10. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Allah korumuş diyeyim, sağolsun yenge hanım... :D Çoğu modeli markayı anladım da; O picasso'yu çözemedim... Geniş hacim olabilir, bastın mı gidiyor olabilir, aile için biçilmiş kaftan olabilir de; Şu tasarım nedir, neresi estetiktir anlayamadım...

    2121.jpg 1212121.jpg
     
    Kruvazör ve ezmocesteri bunu beğendi.
  11. Kruvazör

    Kruvazör Katılımcı

    Araç Markası:
    2010 Mazda3 İmpressive
    Araç Renk ve Tip:
    Siyah Sedan
    Estetik yok o ayrıda ben genişliğine hasta olmuştum. :)
     
    domestos bunu beğendi.
  12. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Konu güzelliğine istinaden bi hort çekeyim istedim. :)
     
  13. Ebubekir

    Ebubekir Katılımcı

    Araç Markası:
    2012 Mazda Mirai
    Araç Renk ve Tip:
    Gri - Sedan
    Babamın uzun yıllar kullanıp 2002 de sattığı mazda :D

    mazda-929-station-wagon-02.jpg
     
    ezmocesteri ve domestos bunu beğendi.
  14. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Aileden gelen Mazda geleneği var desene hocam... :)
     
    Ebubekir bunu beğendi.
  15. Ebubekir

    Ebubekir Katılımcı

    Araç Markası:
    2012 Mazda Mirai
    Araç Renk ve Tip:
    Gri - Sedan
    6 kardeşiz bağacında 2 kardeş az gitmedik :D Mazda her zaman beğendiğim aklımda var olan bir araçtı yeni nasip oldu
     
    domestos bunu beğendi.
  16. ismail-1903

    ismail-1903 Katılımcı

    Araç Markası:
    2002- Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Kırmızı - Hb
    Sw ustası volvo ve bazı amerikan araçlarıdır bana göre. Günümüz araçlarındaysa gönlüm V60 cross country yada audi rs6 aklımda mondeo 2.0 tdci selective diyor. Tabi bunlar hayaller. Gerçekler 626. Ülkedeki sw azlığının temel sebebide minivan ve panelvanlarin daha ucuza alınıp daha fazla hacim sunmasından ötürü. Sedan ve hb kullananlar büyük hacme ihtiyaç duymuyor genelde
     
    domestos bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş