Mini Onarım ve Auto King

Mt53

Katılımcı
Konum
Rize-Samsun
#1
Arkadaşlar bugün aracımı bazı işlemler için Samsundaki Auto King'e bıraktım.. İşlemlere gelecek olursak..Aracı aldığımdan beri var olan ve bir türlü yaptırmaya fırsat bulamadığım sol arka kapının kapı kolu çevresinde ezik ve boya atması vardı..O yapılacak..Yine aracı aldığımdan bu yana tampon ve marşpiyelde yer alan çizikler,sürtmeler halledilecek. Ve bir de kaporta üzerindeki boya gerektirmeyen taş vb..şeylerin sebep olduğu minik göçükler düzeltilecek..Zaten şu samsundaki kadar başka hiçbir yerde aracıma bu kadar taşın vurduğu bir yer görmedim..Yollar falan rezalet zaten.. Herneyse..Konumuza gelecek olursak bu mini göçüklerden boya gerektirenler de vardı onlara bi işlem yapılmayacak..Çünkü minicik göçük için kapıyı komple boyamamız gerek dedi yani verniklenecek falan dedi mecburen..Yani minicik bir göçük için komple kapının boyanması mantıksız geldi bana. İlerde onların fotosunu paylaşacağım..bugün çekmeyi unuttum.


Evet resimde gördüğünüz yer aracı aldığımdan beri var olan ve bir türlü fırsat bulup yaptıramadığım bir yerdi..Ama hem pas olayı hem de araca böyle binmeye devam etmek istemediğim için hem de fırsatını bulduğum için Auto King te mini onarım kapsamında yaptırtmaya karar verdim..Şu an çalıştığım yerin hemen karşısında olması ve kaskodaki bu mini onarım hakkı bu kararda etkili oldu..İşçiliklerini sorduk soruşturduk şikayetçi olan duymadık..Servis müdürü de işyerinden bi arkadaşın tanıdığıydı.. Yanlız resimdeki hasar için de sol arka kapı mecburen boyanacak..Bunu kaç kaportacı boyacıya sorsam aynısını dedi bana..Memleketten kaportacı boyacı arkadaş var o da aynısını söylemişti bana. Fakat aracı 2 gün boyunca bi yerde bırakamadığım için bir türlü yaptırmak nasip olmadı..Kısmet bugüneymiş Siz değerli arkadaşlarımın ve ustalarımın görüşleri önemli benim için..Sizce de komple boya gerekiyor mu bu tarz işlemlere?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
#2
Göçükler kaporta çizgisi üzerinde değilse boyada orijinal ise düzeltilebiliyor. Ama bazı durumlarda ne yaparsanız yapın eskisi gibi olmaz boyanması şarttır. Sizinki de o şekilde.
Boyasız göçük düzeltme (pdr) yurtdışında daha hakkını vererek yapılıyor. Türkiye'de henüz çok yaygınlaşmadı yapanlarda düz yerkerdeki göçükleri ancak düzeltebiliyorlar.
Youtube de biraz araştırın neler düzeltiyorlar neler.
 

Mt53

Katılımcı
Konum
Rize-Samsun
#3
Eyvallah Oğuzhan sağolasın..Yaa bu fotodaki yer için tamam ben de kabul ediyorum durumu ama mesela ön kapının orda dediğin gibi kaporta çizgisine yakın bir yerde boyası atmış mini bir göçük var..Onun için kapının komple boyanması saçma geliyor bana..Ya dediğin gibi yurtdışında adamlar neler neler yapıyorlar yaa ben takmıyorum aslında yani arabama temiz temiz binmek isterim çiziksiz falan ama bu boya işi ülkemizde öyle bir takıntı haline geldi ki insanlar orijinalliği bozulmasın diye çizik içinde araçlarına biniyorlar..Tabi bunda en büyük etki dürüst olmayan satıcılar
 

Mt53

Katılımcı
Konum
Rize-Samsun
#5
Neyse araç çıksın o yerleri fotoğraflarım.. Bu arada bak mesela benim tavana taş atlamış..Diyorum ya bu Samsun illellah ettirdi bana..Yada bana mı denk geliyor hep anlamadım..Ne kadar dikkatli davransam kaçsam etsem de muhakkak ya öndeki ya da yandaki araçtan sollarken falan taş vuruyor..Zaten olur da bu samsundayken sıfır araç alırsam aracı komple folyolatırım Bak mesela bu tavandaki taş izi için de mi komple boya lazım..bunda göçük yok ama sadece taş izinden ötürü boya atmış..
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#7
Geçmiş olsun Mehmet, kolay gelsin... Kapının komple boyanması normal olan bir şey zaten.. Yoksa siyah olmasına rağmen renk sırıtır...

Allah beterinden saklasın. ;)
 

ezmocesteri

Kıdemli Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
#8
Hadi hayırlısı bakalım, çiziklerinden kurtar getir karakuzuyu bir test edeyim ;D
Bu tip durumlarda Oğuzhan ın bahsettiği gibi genelde komple boyayla anca yapabiliyorlar, tamponun ucu boyanması gerekse bile komple boyuyorlar. Bence sıkıntı yapma boyanırsa boyansın ama tertemiz olsun, tavanı komple boyattıracak bir durum yok, rötuşla kurtarsınlar işte.
 

qwery

Katılımcı
Konum
Samsun
Araç Markası
İskarpin
Araç Renk ve Tip
Siyah-Yumurta topuk
#10
Arkadaşlar merhaba.

3 senedir kasko yaptırırım fakat bu mini onarım hakkında pek bir bilgim yok. Aracımda sağ kapının kapı kolu civarlaında yaklaşık 12-13 cm lik ciddi olmayan bir göçük var. Dikkatli bakılmadığında belli bile olmuyor ancak benim gözüm takılıyor ve rahatsız ediyor. Sanki elektrik süpürgesiyle hafifçe çeksem düzelecek gibi duruyo :) Araç tamamen boyasız olduğundan dokundurmak da istemiyorum açıkcası. Mini onarıma götürsem nasıl faydalanabilirim tamamen boyarlar mı ve gerek var mı sizce. Bir de arka tamponda sağda solda ve ortada küçük sürtmeler var. Ama onun tamamen boyanması gerekiyor. Mini onarımda tampon boyatılır mı? Kısacası mini onarımdan nasıl faydalanabiliriz?
 

Güven

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2012 - Mazda 3 A/T
Araç Renk ve Tip
Lacivert - Sedan
#11
Ben eski mazda 2 aracım için kullanmıştım.
Normal kasko kullanımında farklı biraz.
Benim kaskom Anadolu Sigortaydı ve anlaşmalı oldğu birkaç yer var.
Yani gidip serviste veya kendi tamircinde kullanamıyorsun, illa anlaşmalı yerler gitmen gerekiyor.
Ben İstanbul'da AutoKing'e gittim.
Hakkında birçok iyi kötü yorumda olsa uzmanlıkları zaten bu tip ufak tefek işler.
Yanınızda eksper tarzı biri ile arabanın etrafında tur atıyorsunuz.
Kapsamlar kasko poliçesinde yazıyor ama biraz karışık, onun yerine ezper size yardımcı oluyor.
Öncelikleri komple boya değil daha küçük dokunuşlar zaten komple boyayı kapsamıyor.

Ben aracımın tamponlarındaki ufak çizikleri gidermişti ve iki kırık çizik olmayan göçüğü boyasız düzeltmişlerdi.

Kullanmak için önce kaskonuzun anlaşmalı olduğu yerleri tespit etmeniz gerekiyor. (Not: Her kasko firmasında mini onarım yok)
Sonrasında anlaşmalı yere giderek ekspertizin kontrol etmesi ve uygunlar için randevu almanız lazım.
Aslında çok kolay :)
 

ezmocesteri

Kıdemli Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
#12
Göçük düzeltilirken boya atması olmazsa boyaya zaten gerek kalmaz, ama boyanacaksa eğer komple boyanmasa bile yarıya yakını boyalı olur, çünkü 7 - 8 kat boya atılıyor ve her kat çemberi biraz daha genişletiyor.
 

kemal1963

Katılımcı
Konum
Bursa
Araç Markası
Subaru Forester XT2016
Araç Renk ve Tip
Kahverengi - SUV
#13
Eski aracımın tamponundaki 1 karışlık sürtenin tamiri için mini onarım için RS auto ya gitmiştim. Bir daha tövbe yanından geçmem. Arabamı eski haline döndürmek için 3 gün temizlik ve cila yapmıştım. Arka tamponun sağ ucunda Sadece 1 karışlık yeri zımpara boya yapıcaklardı. Arabayı maskelemek zo gellmiş Tampon altı kedi gözünü siyaha boyamışlar tinerle sildiler matlaştı haliyle bi daha parlar mı ışık vurunca,taponun ortasına boya uçurup matlaşmış, arabanın sağ tarafına ve tavanına komple boya tozu uçmuş yapışmış metalik boya komple matlaşmış, el freninin arkasındaki plastik parçayı kırıp koltuğun altına atmışlar, arabayı neyle yıkadılarsa motor içi komple beyaz beyaz parmak ucu gibi leke, zımpara suyunu temizlememişler kurumuş tamponun alt plastiği komple beyaz leke.sonra boyayan elemanla konuştum nasıl bu hale getirdin arabayı dedim, abi senin iş aceleye geldi dedi. Ulan zaten 1 ay sonraya gün vermişlerdi. RS mi mini onarım mı tövbe vallahi. Cx5 in sağ kapısında 10 cm lik vernik atığı vardı gittim boyacıma 100 lira verdim 10 numara yaptı hemde başım ağrımadı
 
Son düzenleme:

Kemal

Katılımcı
Konum
Tokat
Araç Markası
2010-Mazda 3 İmpressiv
Araç Renk ve Tip
Aluminyum Gri-Sedan
#15
Ben de Doğa sigortadan yaptırmıştım Kaskoyu hiç mini onarım düşünmüyorum ama aslında ihtiyaç var parayı veriyorum ama kullanmaya gelince güvensizlik oluyor sanırım uğraşmak istemiyorum :)
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#16
@qwery konular birleştirilmiştir... İlginçtir ki; konu sahibi @Mt53 Mehmet de Samsun da ikamet ediyor... :)
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

qwery

Katılımcı
Konum
Samsun
Araç Markası
İskarpin
Araç Renk ve Tip
Siyah-Yumurta topuk
#17
Bende Samsunda AutoKing e gitmeyi düşünüyorum ama yazılanlardan sonra bir daha düşünmek gerek... @Mt53 arkadaşımız memnun kaldı mı acaba?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

huseyin akg

Katılımcı
Konum
Bursa
Araç Markası
Mazda 6 AT
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
#18
Bursa Otokingde mini onarım kapsamında arka çamurluk ve kapı kıyıda çizik için gittik,avuç içi kadar yeri ölçüp biçip 10 cmden fazla deyip ilave ödeme istediler.Kabul edip yaptırdım.& ay sonra çamurlukta ki boya metal saca astar atmadıkları için döküldü ,parmak kadar yüzey açıldı diye tekrar gittik bidaha boyadılar 6 ay sonra tekrar boya döküldü.Bir daha otoking e gitmeyi düşünmem bile.

Göçük düzeltmede yeni teknolojiler var. Şansımız var Bursa da uygulaması varmış.Daha önce yaptırıp tecrübesi olan varsa görüş almak isterim.
Manyetik Göçük Düzeltme ve Onarım Merkezi - Frekans Otomotiv

Çekiç yok ,çekme germe yok.Boyaya zarar vermiyorsa mükemmel bişey.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda6
Araç Renk ve Tip
Soul Red
#19
Bursa Otokingde mini onarım kapsamında arka çamurluk ve kapı kıyıda çizik için gittik,avuç içi kadar yeri ölçüp biçip 10 cmden fazla deyip ilave ödeme istediler.Kabul edip yaptırdım.& ay sonra çamurlukta ki boya metal saca atar atmadıkları için döküldü ,parmak kadar yüzey açıldı diye tekrar gittik bidaha boyadılar 6 ay sonra tekrar boya döküldü.Bir daha otoking e gitmeyi düşünmem bile.
istanbuldakilerde çok farklı değil bir yeri yaparken diğer tarafı bozuyorlar,aylar sonrasına randevu vermeleri yapacakları işide alelacele yapıp iş tekrarı yapmaları bu arada sizi sinir stress sahibi yapmalarıda cabası
 
Üst Alt