Mazda 626 GE (1991-97) Hararet Göstergesi Aniden Yükselmesi

Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#1
Bir iş yapalım dedik, kaş yaparken göz çıkardık :)

Km gösterge saatine aydınlatması zayıf olduğu için led döşetmek istedim. Döşemesini yaptık aydınlatma güzel oldu ama "hararet göstergesi" ni bozdu



Aracı çalıştırdıktan sonra 5 dk kısa bir süre içinde hararet sona dayanıyor. Motor tam soğukken bile kontağı açınca çeyrek kademede kadar aniden yükseliyor. Ve 5 dk bir süre içinde sona dayanıyor.

Aracın motorunda sorun olsa bu durumda hararet yapardı galiba. Bu şekilde 30-40 km şehir içi yol yaptım ama fan bile açtığını görmedim.

Hararet müşürünün arızalı olabileceğini düşündüm ama elimde "0" bir müşür vardı onuda yerine takmadan boşta denedim ama sonu yine aynı. Birde tesisattaki kabloyu müşüre hic takmadan deneyeyim dedim ama sonuç yine aynı.

Bu durumda sorun ne olabilir forumdaşlar ?





http://youtu.be/HxvqVhhJ6Cg

Belki @Adem Usta mda fikir verir :)
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

ezmocesteri

Kıdemli Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
#2
Geçmiş olsun Hakan hiçbir fikrim yok. Işıklandırma güzel görünüyor ama ışık şiddeti gece sıkıntı olmaz mı
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#3
Geçmiş olsun Hakan hiçbir fikrim yok. Işıklandırma güzel görünüyor ama ışık şiddeti gece sıkıntı olmaz mı
Resimde yansıma yapmış ama gerçekte harika oldu, göz falan hic yormaz.

Led döşeyince gösterge bozuldu deyip yeni çıkma hic kurcalanmamış bi gösterge aldım ama durum onda da aynı.

Birde led döşeyince hararet ibresi kontağı acar açmaz sona firlıyodu, yeni göstergede yavaş yavaş sona dayanıyor dediğim gibi.
 

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
#4
Müşür olayına falan hiç girme abi sonuçta led döşemeden önce çalışıyordu sorunsuz. Büyük ihtimal led döşenirken göstergede yanlış bir şey yapıldı bir yerde kısa devre olması muhtemel.
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#5
Müşür olayına falan hiç girme abi sonuçta led döşemeden önce çalışıyordu sorunsuz. Büyük ihtimal led döşenirken göstergede yanlış bir şey yapıldı bir yerde kısa devre olması muhtemel.
Ama hiç açılmamış, işlem görmemiş çıkma bir gösterge aldım onda da aynı sorun var Oğuzhan

Bi yerde sigorta falan olurmu acep?

Birde yavaş yavaş yükseliyor ya; bir direnç arızası mı var acaba tesisatta?
 

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
#6
Ama hiç açılmamış, işlem görmemiş çıkma bir gösterge aldım onda da aynı sorun var Oğuzhan

Bi yerde sigorta falan olurmu acep?

Birde yavaş yavaş yükseliyor ya; bir direnç arızası mı var acaba tesisatta?
Göstergenin kendisinde değil de takıldığı yerde vs. sorun vardır. Led döşenirken yanlış bir şey yapılmıştır tesisata bence.
 

Adem Usta

Mazda Ekinci Özel Servis
Konum
İstanbul
#7
hakan sen bu işi yaparken hararet gösterge çubugu nu çıkarttınmı yerinden asagı yukarı yükselen varya üsttünden tutup yerinden çektinmi
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#8
Göstergenin kendisinde değil de takıldığı yerde vs. sorun vardır. Led döşenirken yanlış bir şey yapılmıştır tesisata bence.
Ben göstergeyi söktüm arkadaşa gönderdim. Ledi döşeyip geri gönderdi bende taktım durum böyle oldu. Tesisata el değmedi yani. Bu arada göstergeye giren 3 soket var.
 

Adem Usta

Mazda Ekinci Özel Servis
Konum
İstanbul
#10
hakan kafanı çalıştır yazıyı tam oku hararet gösterge ipre diyorum neyse anlama dıgına göre çıkar mamış sın yapman gereken iş göstergeye aracın herhangi bir yerinden şase ver dene mutlaka gösterge tablosunun arkasındaki soketlerın pin uçlarında sorun var gevşeklik var sen çıkarınca onlarda sıkıntı olmuştur

burda senin yapıcagın bir iş iyi bir elektirikçiye gidip gösterge tablosunun arkasındaki şase kablolarını bulup ölçücek yada şase vericek yani orda şase eksikligi var

birde denemen mayetinde söylüyorum gösterge tablosunun arkasındaki soketleri çıkar soketin içindeki pinleri temizle birazda uçlarını kapa bir dene

birde ekstra yap istersen sorun bunlarla alakalı mı ufak bir ihtimal bu araba herşey yapabilir ..
sonradan taktıgın sensörün rengi sarı onların dirençleri farklıdır o sensörü hiç karıştırma işe soket yeşil olucak ama sorun sensör degil enson eksi kutup başını çıkar kontak açıkken fren bas bir reset yap beyine kutup başının şase kablosunun üstüne sıcak su dök oksit varsa akıt sigortaları bir kontrol ettir
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#12
hakan kafanı çalıştır yazıyı tam oku hararet gösterge ipre diyorum neyse anlama dıgına göre çıkar mamış sın yapman gereken iş göstergeye aracın herhangi bir yerinden şase ver dene mutlaka gösterge tablosunun arkasındaki soketlerın pin uçlarında sorun var gevşeklik var sen çıkarınca onlarda sıkıntı olmuştur

burda senin yapıcagın bir iş iyi bir elektirikçiye gidip gösterge tablosunun arkasındaki şase kablolarını bulup ölçücek yada şase vericek yani orda şase eksikligi var

birde denemen mayetinde söylüyorum gösterge tablosunun arkasındaki soketleri çıkar soketin içindeki pinleri temizle birazda uçlarını kapa bir dene

birde ekstra yap istersen sorun bunlarla alakalı mı ufak bir ihtimal bu araba herşey yapabilir ..
sonradan taktıgın sensörün rengi sarı onların dirençleri farklıdır o sensörü hiç karıştırma işe soket yeşil olucak ama sorun sensör degil enson eksi kutup başını çıkar kontak açıkken fren bas bir reset yap beyine kutup başının şase kablosunun üstüne sıcak su dök oksit varsa akıt sigortaları bir kontrol ettir
İbreye hiç dokunmadım ustam.

Soketler benim de aklıma geldi, belki çekerken kablonun biri yerinden çıkmıştır. Öğle arası elektrikciye götürecktim, gitmeden sokete dikkatlice bakayım, birde kontak sprey sıkayım.

Müşür yeşil olması lazım ama resimde nasıl sarı gözükmüş anlamadım, neyse onada bi bakayım. Elimde yeşil renkli müşür var gerekirse eskini söküp onu takarım.
Yardımların çok sağol ustam Allah razı olsun, hayırlı işlerin olsun :)
 

Adem Usta

Mazda Ekinci Özel Servis
Konum
İstanbul
#13
İbreye hiç dokunmadım ustam.

Soketler benim de aklıma geldi, belki çekerken kablonun biri yerinden çıkmıştır. Öğle arası elektrikciye götürecktim, gitmeden sokete dikkatlice bakayım, birde kontak sprey sıkayım.

Müşür yeşil olması lazım ama resimde nasıl sarı gözükmüş anlamadım, neyse onada bi bakayım. Elimde yeşil renkli müşür var gerekirse eskini söküp onu takarım.
Yardımların çok sağol ustam Allah razı olsun, hayırlı işlerin olsun :)
yok hayır aracın üzerindeki yeşil dogru senin vatsaptan yerine takmadan denedigin muşur sarı şaşırma ..
 

Adem Usta

Mazda Ekinci Özel Servis
Konum
İstanbul
#14
birde konu ile alakalı degil ama resimdeki sensörlerin biri siyah digeri yeşil olucak seninkinde biri yeşil ama digeri siyah degilmi banamı öyle geliyor bu durum konu ile alaklı degil kafanı dagıtma sordum sadece..
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#16
Dünkü video pek anlaşılır olmayınca bugün iş çıkışı yeniden çektim.

Aracı sabah parkettim aksam iş çıkışına (18:30) kadar hiç çalıştırmadım.
Kontağı açtığımda ibre 1/4 kadar yukarı kalkıyor sonra 6. Dk da sona dayanmış oluyor.

http://youtu.be/rSsNgjGewGQ

Göstergeye giren 3 soketin resmi



Ustamın dediği siyah soketteki en baştaki siyah kablo galiba. Ona ek atıp şaseye dokunduramadım o kablonun olup olmadığından emin olmak için!
@Adem Usta m @Oğuzhan malum kablo en baştaki siyah kablomudur?



Soketlere Wd 40 sıktım ama değişen bişey olmadı.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
#19
Ben soketlerde bir şey olduğunu düşünmüyorum. Hararet göstergesini ana tablaya taktığın yeri kontrol et derim. Hararet göstergesi nerelere temas ediyor foto koyabilirsen yorumlarız. Yada Murat abinin dediği gibi sağlam elektrikçi bulman lazım.
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
#20
Ben soketlerde bir şey olduğunu düşünmüyorum. Hararet göstergesini ana tablaya taktığın yeri kontrol et derim. Hararet göstergesi nerelere temas ediyor foto koyabilirsen yorumlarız. Yada Murat abinin dediği gibi sağlam elektrikçi bulman lazım.
Sağlamlığından emin olduğum göstergede de durum aynı ama.

Neyse bakalım bugün gidebilirsem gideyim elektrikciye