Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mazda 626 GE (1991-97) Amortisör Kulelerinin Önemi

Konu, 'Teknik Özellikler & Kılavuzlar' kısmında sislivadi54 tarafından paylaşıldı.

  1. sislivadi54

    sislivadi54 Sessiz

    Evet arkadaşlar dün gece sabaha kadar araştırdım ve sonuca ulaştım. Tabii burada Ömer arkadaşın da çok katkısı oldu. hani bütün rot balansçılar bunlarda kamber kaster ayarının olmadığını söylüyor ya, bu tamamen yanlış bir bilgi. Bu ayar kuleden yapılıyor. Amortisörün kuleye bağlandığı delik, kulenin tam ortasında değil, 8 mm kadar yanda. Bu da demek oluyor ki kule döndükçe kamber ve kaster açısı da değişiyor. Kulede bulunan işaretli kısım, amortisörün bağlandığı deliğe uzak olan kısmı yani tekerleğinizin üst kısmı dışarıda ya da içerdeyse kuleyi çevirdikçe bu açı değişiyor. Yapmamız gereken önce aracımızı rot bolansa bağlatıp açılarda yanlışlık olup olmadığını saptamak. Fark varsa usta hemen size bunlarda kamber kaster ayarı yok diyor tabi. Ben en az 7 tane rotbalanscıya gittim aynı şeyi söyledi, siz ustaya ustalık öğretiyorsunuz bundan sonra. Bu işlem için amortisörü sökmeye falan gerek yok, araç normal yerdeyken kulenin 4 tane vidasını söküp sonra aracı yavaş yavaş kaldırıp kulenin vidalarının arabanın kule bağlantı yerinden aşağı inene kadar aracı kaldırıp vidalar bağlantı yerinin altında kaldığı zaman kulenin tam ortasında buluna amortisörün bağlantı vidasına 21 lokma anahtar takıp kuleyi çevirip istediğiniz ayara geldiği zaman da tabi delikler de denk gelecek, aracı yavaş bir şekilde indirmeye başladık mı vidalar tekrar yerine oturacak. Amaç sadece kuleye tur attırmak. Aracı indirdikten sonrada tekrar 4 adet civatamızı takıp sıkıp kamber kaster ayarını kontrol edip işimizi bitiriyoruz, işte bu kadar kolay. Hani araçlarımız saga yada sola çeker ve dünyanın masrafını yaparız da sorun düzelmez ya işte çözüm burada. Peki bu ayar neden degişir onu da söyleyeyim, kulelerin içi kauçuk oldugu için zamanla ezilme çökme yapar birde araçlarda kaza esnasında oluşan oynamalardan kaynaklanıyor, yani aracınızın sadece lastigini bile sert bi şekilde kaldırıma çarpsanız kulede 1 mm hata aşagı amortisörün dibine inene kadar 10 mm olabilir, bunu da bu şekilde ayarlansın diye japon kardeşlerimiz düşünmüşler demek. Zaten adamlar sadece düşünüp icat ediyorlar. :)
     

    Ekli Dosyalar:

  2. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
  3. civler

    civler Katılımcı

    Araç Markası:
    2000-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gri Hatcback
    Öğrendiğim iyi oldu teşekkürler, bana da ayar yok demişlerdi.
     

Sayfayı Paylaş