Mazda 626 GD (1987-91) Gösterge Paneli Sökümü ?

Konum
Muğla
Araç Markası
Mazda 626
Araç Renk ve Tip
HB
#1
Gösterge panelini çıkarmam gerekiyor. Ancak alttan elimi sokup kilometre telini çıkaramıyorum. Elimi sokacak yer yok. Zar zor bulduğum bir açıklıktan değiyorum ancak sökmek zor ve eğer sökersem takmak daha zor olacak. Panel, kendime çektiğimde gelmiyor, ki muhtemelen kilometre teli tutuyor. Ne yapmak gerekir?

panel.JPG
 
Son düzenleme:

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#2
Gösterge panelini çıkarmam gerekiyor. Ancak alttan elimi sokup kilometre telini çıkaramıyorum. Elimi sokacak yer yok. Zar zor bulduğum bir açıklıktan değiyorum ancak sökmek zor ve eğer sökersem takmak daha zor olacak. Panel, kendime çektiğimde gelmiyor, ki muhtemelen kilometre teli tutuyor. Ne yapmak gerekir?
Benim tahminim km teli tutmuyordur, başka bir şey tutuyordur, yoksa senin de yazdığın gibi km telini çıkarıp takmak o haliyle mümkün olmaz... Göstergeyi öne doğru çekip, km telini arkadan öyle çıkartman gerekir mantık olarak.
 
Konum
Muğla
Araç Markası
Mazda 626
Araç Renk ve Tip
HB
#3
Benim tahminim km teli tutmuyordur, başka bir şey tutuyordur, yoksa senin de yazdığın gibi km telini çıkarıp takmak o haliyle mümkün olmaz... Göstergeyi öne doğru çekip, km telini arkadan öyle çıkartman gerekir mantık olarak.
Bende kilometre teli sanmıyordum ancak diğer araçlar için tutanın km teli olduğunu görünce tahmin ettim. Yoksa aracın kendi dökümanında çevirebildiğim kadarıyla 'tutup çekin ve kabloları sökün' diyor (resimde yazdığı gibi). Km telinin olmadığına emin olursam sanırım biraz daha kendime doğru zorlamam gerekecek.

Düzenleme: Evet, arkadan km teli kasıyor elimle tetkik ettim. :(
 
Son düzenleme:

HAKAN24

Katılımcı
Konum
Erzurum
Araç Markası
99 Mazda 323 1.5 BJ
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan
#5
Öncelikle soketleri çıkartman gerekiyor. Artı olarak km telini önce şanzıman kısmından sökerek boşa çıkarta bilirsin.

 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Konum
Muğla
Araç Markası
Mazda 626
Araç Renk ve Tip
HB
#6
Öncelikle soketleri çıkartman gerekiyor.
Hocam soketler için de panelin çıkması gerekiyor. Yani soketi sökecek kadar çıkmıyor ne yazık ki. Yeni Mazda'lar daha pratik ancak eski modellerde arkadan tutan km teli var ve gergin. Yani önden gelmiyor, alttan yada arkadan yer yok ulaşmaya. Çözmeye çalışıyorum :confused:
 
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
#7
Teli takip edebiliyormusun direksiyon altinda belki tutturulan bi klips falan vardir ordan tettirmende gerekebilir

GT-I8552 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Konum
Muğla
Araç Markası
Mazda 626
Araç Renk ve Tip
HB
#8
@kadir, hayır hocam maalesef tutucu bir klips falan yoktu.

Gösterge paneli çıkarıldı!


Ve maalesef en başında korktuğum yöntemle yani elimi yan taraftan çok dar bir açıdan kilometre telini parmaklarımın ucuyla klipsini çevirerek çıkardım. Tahmin ediyorum ki takarken epey uğraşacağım. Ancak motora giden kablonun bir bölümünden boşa çıkarma imkanı olursa en azından biraz daha içeriye uzatmış olurum diyorum. Panelin çıktığı yer aşağıdaki şekilde. Ancak hala bu şekilde çıkarıldığına inanmak istemiyorum !

IMG_1262.jpg
 
Son düzenleme:

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#9
Bende inanmak istemediğim için ilk yorumumu o yönde yapmıştım.
 

Adem Usta

Mazda Ekinci Özel Servis
Konum
İstanbul
#11
Gösterge panelini çıkarmam gerekiyor. Ancak alttan elimi sokup kilometre telini çıkaramıyorum. Elimi sokacak yer yok. Zar zor bulduğum bir açıklıktan değiyorum ancak sökmek zor ve eğer sökersem takmak daha zor olacak. Panel, kendime çektiğimde gelmiyor, ki muhtemelen kilometre teli tutuyor. Ne yapmak gerekir?

Ekli dosyayı görüntüle 7494

km saatini geri çekebilmeniz için kaputu açıp şanzumana giren yerden km halatını sökmeniz lazım yada ayırmanız lazım ki gösterge panelini çektiginiz zaman halatta bir likte gelsin sonra bahsettiginiz o ara açılacak ve saatin arkasından halatı tırnagına basıp çıkarıcaksınız hepsi bu ..
 
Konum
Muğla
Araç Markası
Mazda 626
Araç Renk ve Tip
HB
#12
km saatini geri çekebilmeniz için kaputu açıp şanzumana giren yerden km halatını sökmeniz lazım yada ayırmanız lazım ki gösterge panelini çektiginiz zaman halatta bir likte gelsin sonra bahsettiginiz o ara açılacak ve saatin arkasından halatı tırnagına basıp çıkarıcaksınız hepsi bu ..

Evet, eğer el işçiliğine daha iyi bir alan açmazsam bunu yapmak zorunda kalacağım. Şanzumana giren yer müsait gibi geldi, birde arada bir yer vardı. Takarken ikisini de inceleyeceğim.
 
Üst Alt