Mazda 3 BM Skyactiv Sedan ve HB Arasında Yol Tutuş Farkı Var Mı?

Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
#1
Arkadaşlar sizin dikkatinizi önceden çekmiştir ama benim daha bugün dikkatimi çekti.Yeni mazda 3 sedan ile hatcbak arasında boyut açısından farklılık olduğunu fark ettim.(bu farklılık eski kasalarda da var) Tekerlek izi,dingil mesafeleri aynı fakat uzunluk farkı var.Bu fark yol tutuşu etkilemez mi? etkileyebiliyorsa bu etkiyi ortadan kaldıran,mazdanın hatcbake yaptığı farklı olan şey ne olabilir.
Soru saçmaysa dalga geçmeyin bak valla kötü olur,ben düz mantık bi adamım kafam çalışmıyo bu işlere...
 

ezmocesteri

Kıdemli Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
#2
Ben daha önce aynı marka ve modelin (Mazda değil) HB ve Sedan aracını kullandım ama buna hiç dikkat etmedim. Bence yol tutuş konusunda fark yoktur varsa da bu farkı çok profesyonel olmayan sürücülerin (benim gibi örneğin) anlaması bence zordur. HB aracın boyutu kısa olsa da ağırlık merkezine mühendis ayarı vermiş bir şekilde demek ki, @mtutun abime cevap hakkı doğdu
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#5
Arkadaşlar sizin dikkatinizi önceden çekmiştir ama benim daha bugün dikkatimi çekti.Yeni mazda 3 sedan ile hatcbak arasında boyut açısından farklılık olduğunu fark ettim.(bu farklılık eski kasalarda da var) Tekerlek izi,dingil mesafeleri aynı fakat uzunluk farkı var.Bu fark yol tutuşu etkilemez mi? etkileyebiliyorsa bu etkiyi ortadan kaldıran,mazdanın hatcbake yaptığı farklı olan şey ne olabilir.
Soru saçmaysa dalga geçmeyin bak valla kötü olur,ben düz mantık bi adamım kafam çalışmıyo bu işlere...
İki küsur yıl sonra soruna yanıtı bulmuşlar hocam. :p :p :)

Sedan mı HB mi Daha İyi Yol Tutuşa Sahiptir?