Mazda 3 BL (2009-13) Sigorta Atma Sorunu

Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#1
Geçen gün 12v 12.5W lık Black & Decker araç süpürgemle aracımı temizlerken ön sürücü koltuğu ve yeri bitirdim, tam arka koltuğa geçmiştim ki içerden çıt diye bir ses geldi ve çakmaklıklara güç kesildi. Elektrikçide hem outlet hem de cigar sigortalarının atmış olduğunu gördük. Çakmaklığa bağlı bir tek araç içi kayıt kamerası var. 12V 1A çeken bir süpürge 15A lık sifortayı nasıl patlatabilir?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#2
Sırf bunun için aküden direk bagaja bir hat çekmeyi bile düşündüm.
Yanan sigortalarda bir sıkıntı olma ihtimali mi vardı acaba?
 

ezmocesteri

Kıdemli Üye
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Ankara
Araç Markası
2013 - Mazda 3 Dizel
Araç Renk ve Tip
Beyaz Sedan İmp.
#3
Geçmiş olsun Mutlu, çok bir fikrim yok bu konuda, fazla yüklenme olmuştur aynı anda o bakımdan kaldırmamıştır sigorta diye düşünüyorum.
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#5
Ben olaya iyimser yönden bakıyorum hocam, şöyle ki;

Aracımı aldığımda, çakmak yoktu ve sigortasından dolayı çalışmıyordu buna pek bi anlam veremedim, gittim çakma çakmak :p aldım ve elektrikçime sigortasını yaptırdım, 1.5 yıldır sorunsuz gidiyor, sadece navigasyonu ve telefonumu şarj etmek için kullanıyorum, sigara içmediğim için çakmağı bile kullanmıyorum...

Arabamı aldıktan sonra; üç dört tane daha Mazda 3 te çakmaklığın olmadığını (artık ne yapıyorlarsa çakmağı, sigarayı yakınca, camı açıp dışarıya mı atıyorlar nedir :) ) fark ettim, mesajla sahiplerine sorduğumda, daha önceki sahibinden olmadığını ve zaten çakmağın çalışmadığını sigortasının atık vaziyette durduğunu söylediler...

Yani; bu bizde fazla kullanım sebebiyle kronik sorun olabilir... Uğur'un belirttiği gibi aşırı veya normal bir yüklenme sigortayı attırabiliyor demek...

Fakat; ben o çakmakların nereye gittiğini hala çözemedim... :)
 
Son düzenleme:
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#6
Valla ben de fazla yüklenmeden dolayı atmıştır diye düşündüm ama süpürgenin 12W olduğunu görünce 1A yapıyor sonuçta anlam veremedim.
10lu paket sigorta alıyım, süpürgeyi yine deneyeceğim. Baktım yine attı, bagaja dişi çakmaklık soketi ile aküden direk hat çekerim.
 
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#7
Bu arada bir soru daha sormak istiyorum.
Bagajdaki lamba kapağım düşmüş ya da kaybolmuş bilmiyorum. Bagaja led şerit çekeceğim, fakat hattı nereden alabilirim. Ampul duyu çok küçük ve kablolarına nereden erişebilirim ki? Bagajın üstünden geliyor galiba kablolar. Onun için de pandizotu sökemem.
Yurtiçinde erkek soket ucu da zor bulunuyor.
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#8
Bu arada bir soru daha sormak istiyorum.
Bagajdaki lamba kapağım düşmüş ya da kaybolmuş bilmiyorum. Bagaja led şerit çekeceğim, fakat hattı nereden alabilirim. Ampul duyu çok küçük ve kablolarına nereden erişebilirim ki? Bagajın üstünden geliyor galiba kablolar. Onun için de pandizotu sökemem.
Yurtiçinde erkek soket ucu da zor bulunuyor.
Tam anlamıyorum bu işlerden ama; lambanın olduğu yerden rahatlıkla alabilirsin hocam... :confused:
 
Konum
Aydın
Araç Markası
Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Füme - Sedan
#10
Veli abi cakmak araclarin sifir cikisinda konmuyor hicbirinde yok sigara icmek yasak oldugu icin kul tablasi ve cakmak konulmuyor ama dedigin gibi benim araci aldigimdada kol dayama icindeki priz calismiyordu demek ki biraz zorlandigi zaman sigorta atiyor..
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#11
Veli abi cakmak araclarin sifir cikisinda konmuyor hicbirinde yok sigara icmek yasak oldugu icin kul tablasi ve cakmak konulmuyor ama dedigin gibi benim araci aldigimdada kol dayama icindeki priz calismiyordu demek ki biraz zorlandigi zaman sigorta atiyor..
Bir yaşıma daha girdim iyi mi? :p
 
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#14
Cakmak koymuyorlar ne yazikki
Supurge 12v mu 12w mi ?
12v 12w. 12v olmayan bir süpürgeyi araçta kullanamam zaten değil mi? :)
Daha önce sigorta sınırları zorlanıp yanmanın eşiğine gelip ben de süpürgeyi Uğur'un dediği gibi zorlayınca tamemen attırmış olabilir.
Yarisimde hiç böyle bir sıkıntı yaşamadım çünkü.
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#15
v=?
w=?

Çakmak fabrika çıkışı konulsa bile, bayiler satışta alıyor.
Konu ile ilgisiz ama ben çakmağı çalmalarına takıldım... Ya üretici çalıyor, ya da satıcı... Enteresan... Bu aracı, çakmak yeri boş olarak, bayiden kimse bana satamaz, almam da... :)
 
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#16
Konu ile ilgisiz ama ben çakmağı çalmalarına takıldım... Ya üretici çalıyor, ya da satıcı... Enteresan... Bu aracı, çakmak yeri boş olarak, bayiden kimse bana satamaz, almam da... :)
Vw ve Opel de sigara içenler için paket diye ayrıca satıyor abi çakmak ve küllüğü, Mazda'ya has bir durum değil.
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
#17
Vw ve Opel de sigara içenler için paket diye ayrıca satıyor abi çakmak ve küllüğü, Mazda'ya has bir durum değil.
Bende genel anlamda yazmıştım hocam... Bana hangi marka olursa olsun sıfır aracın çakmağı (hele ki; görünür yerdeyse) olmadan satamaz, hele hele böyle tiryakiler için paket vs. adı altında üzerine para vererek hiç satamaz...

Daha fiyattan düşmeli ki, bir şeye benzesin... :D
 
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
#18
12v 12w. 12v olmayan bir süpürgeyi araçta kullanamam zaten değil mi? :)
Daha önce sigorta sınırları zorlanıp yanmanın eşiğine gelip ben de süpürgeyi Uğur'un dediği gibi zorlayınca tamemen attırmış olabilir.
Yarisimde hiç böyle bir sıkıntı yaşamadım çünkü.
12-14 volt olmasi zaten sart olmasi gereken biseyde, watti beni sasirtti 12w diyince karistirmis olabilirsiniz diye dusunmustum cok dusukmus.
 
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
#19
12-14 volt olmasi zaten sart olmasi gereken biseyde, watti beni sasirtti 12w diyince karistirmis olabilirsiniz diye dusunmustum cok dusukmus.
http://www.blackanddecker.com.tr/homeproducts/productdetails/catno/ACV1205/

Valla internet sitesinin yalancısıyım. :) Araç süpürgelerinin gücü çok düşük, motoru da ufak tefek taşları çekebilecek güçte zaten. Fakat yine de her araç süpürmesinden sonra süpürgenin filtresini açıp yere vurarak temizlerim, baya toz çıkar. İyi toz alıyor imkanları ölçüsünde. İmkan varsa gerçek süpürge makinesiyle yapılsa harika olur.
 
Konum
Samsun
Araç Markası
Mazda
Araç Renk ve Tip
Titanyum m3
#20
Ben olaya iyimser yönden bakıyorum hocam, şöyle ki;

Aracımı aldığımda, çakmak yoktu ve sigortasından dolayı çalışmıyordu buna pek bi anlam veremedim, gittim çakma çakmak :p aldım ve elektrikçime sigortasını yaptırdım, 1.5 yıldır sorunsuz gidiyor, sadece navigasyonu ve telefonumu şarj etmek için kullanıyorum, sigara içmediğim için çakmağı bile kullanmıyorum...

Arabamı aldıktan sonra; üç dört tane daha Mazda 3 te çakmaklığın olmadığını (artık ne yapıyorlarsa çakmağı, sigarayı yakınca, camı açıp dışarıya mı atıyorlar nedir :) ) fark ettim, mesajla sahiplerine sorduğumda, daha önceki sahibinden olmadığını ve zaten çakmağın çalışmadığını sigortasının atık vaziyette durduğunu söylediler...

Yani; bu bizde fazla kullanım sebebiyle kronik sorun olabilir... Uğur'un belirttiği gibi aşırı veya normal bir yüklenme sigortayı attırabiliyor demek...

Fakat; ben o çakmakların nereye gittiğini hala çözemedim... :)
Veli abi
hatırladınmı bendede yoktu yok yani :)
 
Üst Alt