Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dizel mi Benzinli mi? Dizel Masrafları ve Motor Ömrü Şehir Efsanesi mi?

Konu, 'Otomotiv Genel Bilgiler' kısmında DarK PaSSenGeR tarafından paylaşıldı.

  1. DarK PaSSenGeR

    DarK PaSSenGeR Aktif

    Araç Markası:
    94-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri-Sedan
    Arkadaşlar bu konu altında dizel ve benzinli arasında seçim yapmakta zorlananlara bir nebze olsun yol gösterilmesini amaçladım.
    Bilindiği gibi ülkemizde dizel aracın bakım masrafları ağır olur, motoru kısa ömürlüdür, turbodan masrafları olabilir gerekçeleri ile mesafeli yaklaşanlar oluyor
    lpg ve dizel karşılaştırması yapılabilir
    sky activ de bu tartışmaya dahil edilebilir
    hatta atmosferik ve turbo motorları da işin içine sokalım derim
    teknik bilgi derinliği olan arkadaşlarımızdan aydınlanma dileğiyle
    umarım faydalı konu olur
    hadi rast gele :D
    ..
    ben torktan dolayı dizel seviyorum, masraflarının ağır olduğuna da katılmıyorum, bir turbo sıkıntı olabilir belki
     
  2. hakan_emre

    hakan_emre Aktif

    Araç Markası:
    Renault - Twingo
    Araç Renk ve Tip:
    Su Yeşili-HB Coupe
    Çok güzel konu olmuş, içini dolduralım

    @mtutun abi sana çağrı var
     
  3. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    Ah bu tapatalk o kadar şey yazdım yanlışlıkla silindi

    Bu konu uzun uzun konuşulur, dibi olmayan bir kuyu. Dizel motorların kullanım şartlarını yerine getirmeyen çok kullanıcı olduğundan ve yakıt kalitemizin düşük olmasından dolayı ömrü kısa dense de ben öyle olduğunu pek sanmıyorum. Dizel ve benzinli kıyası farklı bir konuyken, hangisi tercih edilmeli konusu daha farklıdır.

    Araçtan beklentisi, ne amaçla hangi koşulda kullanacağı tercihinde etkili olmalı, az yakıyor diye yılda 10-15 bin km yi anca yapacak birisinin dizel motora fazladan para ödemesi mantıksız bir durumdur ama benim gibi yıl daha dolmadan 35 bin e yaklaşırsanız tercih doğru olur.
     
  4. DarK PaSSenGeR

    DarK PaSSenGeR Aktif

    Araç Markası:
    94-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri-Sedan
    [member=56]ezmocesteri[/member] dizeldeki tork için biraz fazla vermeye değmez mi:)
    varsın yıllık 10 bin km yapsın, lpg ayarıydı falan uğraşılmaz hem
    ama her lpgde sorun çıkacak diye bir şey yok tabi
     
  5. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    Valla amaç hız ve güçse dizel almaya gerek yok ki, dizeldeki torku turbolu güçlü benzinlilerle karşılayabilirsin.
     
  6. mtutun

    mtutun Üstad Üstad

    Çevre bilinci ve emisyon kuralları sebebiyle dizeller ABD ve uzak doğu pazarlarına giremiyor. Çünkü insan ve çevre sağlığı için çok tehlikeliler. Avrupa kendi pazarı ABD'nin başına gelen gibi işgale uğramasın diye, dizeli teşvik etti. sadece kendi üreticilerini korumak için. Eksoz emisyonlarını sadece CO2 üzerinden değerlendirdiler, sanki eksozdan çıkan en tehlikeli gaz CO2 ymiş gibi. Ve böylece AB için çevreci olarak markalanan bir otomobil, diğer pazarların çevre kriterlerini karşılayamaz hale geldi. şimdi kendi başları da hava kirliliği ile belada olduğu için bir kaç yıl önce Londra merkeze dizel araç sokulmaması konuşuluyordu. İsveç gibi Dünyanın en çevreci ülkesinde dizel otomobillere ceza vergisi uygulanıyor. Dizel çevreci bir tekoloji değildir. Sadece bir geçiş teknolojisi olarak Avrupalı üreticilerin ayakta kalması için Avrupalıların ödediği bir bedeldir. Aynen bir zamanlar hepimize Beta videoları ve VCD leri ara ürün olarak verdikleri gibi.

    Otomobilde gerçek hedef elektrikli araçlardır, hem ekonomi icin, hem de çevre için. İki ana motor teknolojisi (binek araçlar için söylüyorum) benzinli, bundan sonrası ise elektrikli araçlardır. Çok daha ilerisi için ise, hidrojen yakıtlı araçlardır. Bunların arasındaki her şey geçiştir ve ticaridir. Ne yazık ki, AB'nin dizeli teşviği öyle bir kolaycılığa itti ki, Avrupa bu konularda çok geride kaldı.
     
  7. mtutun

    mtutun Üstad Üstad

    Avrupa'da doğalgaz da yok ama kõmürleri olduğu halde, çevre için doğalgaz ithal edip, kullanıyorlar. Bu konu ile otomobil yakıtı için tercihleri çok çelişiyor doğrusu.

    Ama en azından benzin ile motorin litre fiyatı aynı ve hatta kuzey Avrupa'da motorin litresi daha pahalı. Bizde ise motorin düşük tutulduğu için, doğal olarak motorin tüketimi arttı. Bildiğiniz gibi 1 varil ham petrolden belli miktar motorin üretebilmek için, belli miktar benzin de üretmeniz gerekiyor. Tükettiğimizden daha fazla benzin üretmek durumunda olduğumuz için de, fazlasını Irak'a ihraç ediyoruz. Yanlış değilsem litresini 0.80 cent civarına. Halbuki petrolü ithal eden bir ülke olarak tüketimi üretim miktarına gõre yõnlendirsek, ciddi ithalatımız düşer.

    Alış veriş merkezlerinde arabamıza koşarken de, nefes almamaya çalışma derdi de hafifler belki...
     
  8. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Güzel konu olmuş teşekkürler...

    Dizel veya benzinli olayı tamamen bakış açısı, ihtiyaçlar ve maddi durum ile ilgili denilebilir...

    Turbo veya atmosferik motorlarla ilgili Mustafa abinin muhteşem karşılaştırması ise aşağıdaki konuda fazlasıyla mevcut zaten...

    http://www.mazdagaraj.com/kucuk-turbo-motor-buyuk-atmosferik-motor-t149.0.html

    Dizel veya Benzinli olayına gelince;

    Şahsen; minibüs, kamyon, kamyonet hatta traktör kullanmış birisi olarak dizel motoru binek bir araca yakıştıramıyorum... Harika dizayn edilmiş bir kasanın altından gelen o motor sesi beni soğutuyor...

    İhtiyaç meselesi olsa alırmıydım?? Yine hayır... Alternatif olarak LPG'yi kullanıyorum ve dizel ile TL bazında aynı miktarları ödüyorum, memnunum...

    Safi benzinli motorlu araç kullanmak ise tam bir cesaret ve güç işi.

    Ayrıca; ülkemizdeki mazot kalitesi yerlerde süründüğü için ne motor ömrü gerektiği kadar uzun oluyor, ne de yakıt elemanları sağlıklı çalışıyor...
     
  9. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Bir başka bakış açısı ise, kullanım hataları...

    Oysa; yakıt az düzgün olsa, dizel kullanım kurallarına riayet edilse bir nebze ülkemiz dizel çöplüğü olmaktan kurtulabilir ama bu konuda bilinçli kullanıcı yok... Turbolu motorların kullanımı, dizelin kullanımı, lpg'li motorun kullanımı hakkında bilgi sahibi olunmadan direksiyon başına geçenler çok çok 100 Bin km sonrasında sorunlar yaşamaya başlıyor...

    Ayrı bir etken de; ülkemizde süresi dolan kiralık araçların piyasaya el altından sürülmesi... Tabiri caizse kiralanan araçlar eşek gibi kullanılıp 2-3 yıl sonra piyasaya sürülüyor, son kullanıcı da; 2-3 yaşındaki araç ne kadar sorunlu olabilir ki diyerek satın alıyor... Öğrenebilirse; ilk önce kilometresinin düşürüldüğünü öğreniyor, sonrasında da diğer kusurları...

    Bilinçli değiliz, araçları kullanırken öldürüyoruz, dürüst değiliz ölü araçları diri fiyatına satıyoruz... Sonra da; altta kalanın canı çıkıyor... ;)
     
  10. DarK PaSSenGeR

    DarK PaSSenGeR Aktif

    Araç Markası:
    94-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri-Sedan
    evet işin içine turbo giriyor yine
    bu noktada atmosferik mi turbo mu diye sorarım o zmn :)
    tabi sky activ in performansı da turboya göre nasıldır bu da önemli
     
  11. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    Uzun ömür için atmosferik, yerim ömrünü performans olsun dersen turbolu. Skyactive uzun ömürlü atmosferik motordur, turboluya göre performansı zayıftır ama keyifli ve sorunsuzdur
     
  12. DarK PaSSenGeR

    DarK PaSSenGeR Aktif

    Araç Markası:
    94-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri-Sedan
    gerçekten çok faydalı bilgiler geliyor, dimağınıza sağlık :)
     
  13. DarK PaSSenGeR

    DarK PaSSenGeR Aktif

    Araç Markası:
    94-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri-Sedan
    turbo yazısı müthiş :)
    al hakemli dergide makale diye yayınla ;)
     
  14. DarK PaSSenGeR

    DarK PaSSenGeR Aktif

    Araç Markası:
    94-Mazda 626
    Araç Renk ve Tip:
    Gümüş Gri-Sedan
    bir de ufak motorlu yüksek beygirli motorlar var;
    forddaki 1.0 gibi mesela, yada 1.2 motor olup beygiri yüksek motorlarda
    bu tiplerin motor ömrünün kısa olduğundan söz ediliyor
     
  15. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    Neye göre kısa, kimi göre kısa bilimsel bir done var mı mesela. Motor olsun ne olursa olsun elbetteki ürünün bir kalitesi var ama belirleyici olan önemli bir faktör de ona nasıl baktığınıdır. Düşük hacimli turbo beslemeli motorlara aşırı yuklenildigi için ve bakımını da aksatırsan turbo dolayısıyla motor arızası kaçınılmaz oluyor. Motoru üzmeyecksin her şeyden önce, ve bütün bakımlarını aksatmadan ve masraftan kaçmadan yapacaksın.
     
  16. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Düzgün kullanım ve bakım ile en dayanıksız motorlar bile 500 bin gider, dayanıksız olma sebepleri tamamen kullanıcı hataları...

    Dayanıksız motordan kastım ise alüminyum gibi hafif malzemeden yapılmış motorlar... ;)
     
  17. mtutun

    mtutun Üstad Üstad

    Böyle bilimsel bir done yok dostum. Otomobil üreticileri de zaten böyle bir açıklanan değer sunmuyor, sunamaz da... Kendi ellerinde testlerden gelen veri ve beklentiler mutlaka vardır ama bunu paylaşmaları beklenemez. Çünkü aynı motorun ömrü kullanıma, bakıma, hava/benzin kalitesine, yaşanan yerin rakımına, nem oranına vb. o kadar çok parametreye göre değişir ki, bu konuda ancak tecrübelerden ve markanın geçmiş performanslarından sonuca gidebiliriz...

    Bir de motor ömrü ile arızasını birbirine karıştırmamak lazım. Pratikte turbo motorlar ile atmosferik motorlar laboratuar koşullarında aynı ömürdedirler ve de benzer ömürlere göre planlanıp, üretilirler.

    Sorun turbo motorların ömründe değildir. Sorun turbo motorların yukarıda yazdığım parametrelere hassasiyetlerinin atmosferiklerden daha yüksek olmasındadır. Motor ömrünün bitmesinden çok, motor donanımlarının daha çabuk ve sık arıza yapmasından kaynaklanan işletme maliyeti yüksekliği ihtimal olarak fazladır. Bu donanım arızaları bazen öyle bir seviyede olabilir ki, motora da yapısal zararlar verebilir.

    Örneğin;

    Atmosferik makinada motoru yağlayan ve soğutan motor yağı, turbo makinalarda aynı zamanda turboyu yağlar ve soğutur. Genel olarak turbo makinalarda yağ daha fazla yüksek ısılarda görev yapmak ihtiyacındadır. Aynı zamanda turbo ünitesinde motor gibi su soğutma desteği alamadığı için de, kullanıma, yağın niteliğine ve bakım sıklığına daha hassastır. Bu yağ turbo üzerinde çok daha yüksek ısılara maruz kalıp, turbo üzerinde görev yaparken eksilmesi de daha doğaldır. Şimdi turbo bir makinayı, atmosferik gibi soğukken yüklenerek, performanslı kullanımdan sonra hemen stop ederek, yağını atmosferiklerle aynı km de değiştirerek, atmosferiklerden daha sık yağ seviye kontrolü yapmadan kullanırsanız, motorun ömrünü kısaltmazsınız. Ama turbo donanımının ömründen yersiniz.

    Turbo donanımı hatası ses yaparak olabilir, güçten düşerek olabilir ve bu durumda size ekstra erken maliyet çıkarabilir. Ya da otobanda yüksek devirde seyir ederken turbo dağılır, paller oraya buraya saplanabilir, çevresel hasarlar da meydana gelebilir.

    Yani özetle turbo makinanın ömrü daha kısa değildir. Ama daha fazla ilgili ve bilgili bir sahiplik ister.

     
    domestos bunu beğendi.
  18. ezmocesteri

    ezmocesteri Moderatör

    Araç Markası:
    2013 - Mazda 3 Dizel
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz Sedan İmp.
    Teşekkürler abi, ben de aynı şeyleri düşünüyordum ama siz detaylı ve anlaşılır yazmışsınız.
     
  19. Güven

    Güven Katılımcı

    Araç Markası:
    2012 - Mazda 3 A/T
    Araç Renk ve Tip:
    Lacivert - Sedan
    Güzel bir video

     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 8 Haziran 2016
    domestos bunu beğendi.
  20. domestos

    domestos (Veli Azak) Yetkili Kişi

    Araç Markası:
    Mazda 626 GF 1998 AT
    Araç Renk ve Tip:
    Beyaz-Sedan
    Tartışan arkadaşlar; Mazda'nın skyactiv şasi teknolojisini es geçerek tartışmış... :) Güzel bir video olmuş, bende benzinden dolayısı ile lpg den yana olan taraftayım...

    Tam benim düşüncelerimi yansıtmış arkadaş...

    Avrupa standartlarında üretilmiş motora sen Türk hatta Arap standardında mazot doldur. Sonra da fayda maliyet bekle...

    Dizel araba aldığında, rahatlıkla satarsın diyor eleman... Peki millet neden 100 bin km üzerindeki dizel araçtan yan yan kaçıyor?? :D
     
    Güven bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş